obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Online Snel internet en WAG160N annex B
robinvanleeuwen
Hallo,

Zojuist heb ik mijn Linksys WAG160N annex B modem binnen gekregen (firmware versie 2.0.0.20).
Ik heb de volgende ADSL instellingen gebruikt:

ADSL Extra (Family)
Provider Online
Abonnementsvorm ADSL Extra (Family)
Verbindingsprotocol 1483 Bridged IP (RFC1483) LLC
VPI / VCI 8 / 35
Primary DNS server: 194.134.5.55
Secondary DNS server: 194.134.5.5
ADSL modulatie: G.992.5

Echter ik heb het probleem dat in de WAG160N Annex B geen keuze is voor: 1483 Bridged IP (RFC 1483)
De mogelijke keuzes zijn:

BRidged mode only
RFC2684 Bridged
RFC 2684 Routed
IPoA
RFC2516 PPPoE
RFC2364 PPPoA

Ik las ergens in een ander vaag forum over een buitenlandse (UK) provider waar gezegd werd dat je ipv RFC1483 Bridged ook
RFC2684 Bridged kon gebruiken. Dus dat heb ik geprobeerd. Geen verbinding.

Als modulatie heb ik ADSL2+ genomen wat volgens mij overeen komt met G.992.5

De IP adressen voor DNS server kan ik niet instellen (alleen als ik bij de sectie IP Settings, Automatically Obtain uitschakel
en alles handmatig invoer. Alleen dan word ook om IP, subnet mask en gateway gevraagd, en die heb ik niet. Maar volgens
mij is het de bedoeling dat dat op Automatically Obtain blijft staan....

Momenteel krijg ik geen verbinding. Verder heeft de aansluiting van mijn oude Thompson van Online een 4 aderige poort voor ADSL
en de Linksys een 8 aderige. De kabel vanaf telefoonaansluiting heeft de kleinere 4 aderige (waarvan er maar twee aangesloten zijn)
en die zit nu dus in de (grotere) poort van de WAG160N, maar dat moet geen probleem geven toch?

Wat gaat er niet helemaal goed????
 
I R Baboon
Heb je wel een ISDN aansluiting?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
robinvanleeuwen
ISDN aansluiting? Nee. Voordat ik een abonnement bij online nam was er helemaal geen telefoonaansluiting, geen analoog, geen isdn.
Bij het abbo van online zit ook de lijn inbegrepen. De Thompson modem werkt zonder problemen. Alleen de WAG160N werkt niet met
de gegeven instellingen.

Voor de rest heb ik ook geen telefoon abonnement. Niet bij online, niet bij KPN. Opstelling is simpel:

Wandcontactdoos ----> ADSL Modem ----> computer

------------
\ * . . . */
\ . * .*. / --------RJ11-> [MODEM]----- UTP/RJ45-> COMPUTER
.. --------

Zoals gezegd de Thompson van online werkt gewoon. Inpluggen en er wordt automatisch verbinding gemaakt met Online.
 
I R Baboon
Annex B is uitsluitend voor ISDN verbindingen.
Je hebt een Annex A modem nodig.
De Linksys zal nooit functioneren aan een annex A lijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
robinvanleeuwen
Aha. Dank voor de reactie. Misschien dat je me nog verder zou kunnen helpen. Om niet nog eens deze fout te maken. Ik heb dus deze gekocht:

Linksys WAG160N Wireless-N ADSL2+ Gateway (WAG160N-E1) http://www.centralpoint.nl/routers/li...ag160n-e1/

En zoals ik het begrijp is die voor alleen ISDN en zou het dus eigenlijk deze moeten zijn voor een normale lijn:

Linksys WAG160N (WAG160N-EW)
http://www.centralpoint.nl/routers/li...ag160n-ew/
 
I R Baboon
Als je kijkt onder het knopje specificaties van beide links, zie je ook dat ISDN aansluiting
apart wordt aangegeven. Daar kan je zien of het een 'normale' Annex A of een Annex B
modem betreft.

Maar nu zit je goed. De onderste link is van een annex A modem/router.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Online Snel internet en WAG160N annex B', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online.nl Eigen modem configuratie en problemen : 5 30 mrt 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Advertentie