obey-robots.txt
23 Mei 2018, 11:03
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Steun ons
DealeXtreme
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Geen verbinding meer (adsl-kabel / ISRA)

Hanzel
Goedendag.

Ik woon in een studentenhuis en sinds een paar dagen hebben wij geen internet verbinding meer. Na wat onderzoek zijn we er achter gekomen dat het netwerk wel goed functioneerd, maar dat zowel de ADSL en telefoonverbinding niet werken. De kabel die in onze ADSL-ingang van het modem zit, is niet verbonden en dat is dus waarschijnlijk de oorzaak. De vraag is alleen hoe ik die kabel weer goed kan verbinden.
Uit die 'ADSL-kabel' steken drie draden, namelijk een blauwe, zwarte en oranje-gele. Deze kabel moet dan verbonden worden met de kabel die uit de muur komt (ISRA?), maar als ik al die draden (o.a. blauw, rood etc.) zie dan heb ik echt geen idee welke ik moet verbinden.
Weten jullie misschien met welke kleuren ik mijn blauwe, zwarte en oranje-gele kabels moet verbinden? Moet ik bij alledrie het juiste kleurtje zoeken? Of moet ik die drie draden samenvoegen en ze dan met één andere draad verbinden?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt!
 
I R Baboon
Hoezo "kabel uit de muur"?

Je hoofdaansluitpunt is altijd een kastje of wandcontactdoos:
stekkerdoos
Gewijzigd door I R Baboon op 16 november 2010, 23:02
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Hanzel
De bedrading loopt inderdaad via zo'n stekkerdoos-buis, zoals de meest rechtse op het plaatje.
 
Hanzel
Maar ik heb helemaal geen aansluitdoos.

Ik heb er vanmiddag nog even goed naar gekeken en heb daarbij ook nog een rood draadje bij de kabel gevonden.

Dus uit de buis steken de standaardkleuren rood, blauw, wit en oranje. En uit de adsl-kabel steken dan rood, blauw, zwart en geel. Is het niet zo dat ik rood met rood en blauw met blauw moet verbinden en dat ik die andere kleuren verder niet nodig heb?
 
I R Baboon
Maar hoe ga je de draden van beide kabels met elkaar verbinden?
In het installatiepakket zit een aansluitdoosje. Dat is daarvoor bedoelt.

De juiste paren van de telefoonlijn zijn: rood/blauw of wit/oranje.
Een van die twee combinaties zouden het signaal moeten hebben.

Bij de kabel die in het DSL poort zit van het modem, moet je de twee binnenste pinnetjes hebben van het stekkertje.
Je kan aan de modulaire stekkertje zien welke kleuren daarop aangesloten zijn.
Die draden moeten verbonden worden aan de telefoondraden.
Gewijzigd door I R Baboon op 16 november 2010, 23:14
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
rrozema
Ik zou eerst even contact opnemen met je verhuurder. De aansluitingen zijn tenslotte van hem en hij zal het dan ook waarschijnlijk niet op prijs stellen als je hier zelf aan gaat zitten pielen. De verhuurder weet ook als het goed is welke draden waar lopen, hij zal dan ook het probleem vast sneller kunnen (laten) verhelpen. In zulke studentenhuizen lopen de leidingen vaak overal en nergens langs: de kans bestaat dat je per ongeluk een verbinding van een van je buren om zeep helpt in je -goed bedoelde- poging jouw verbinding weer werkend te krijgen.
 
Hanzel
Bedankt voor de hulp tot nu toe, maar het is helaas nog niet gelukt.

Ik heb gisteren samen met de verhuurder naar het probleem gekeken. We hebben een aantal onnodige kabels verwijderd en wat dingen geprobeerd zoals jullie zeiden. Maar we zijn er niet uitgekomen.
Ik heb hier foto's van de situatie.

Dit is dus de hoofdkabel die uit de grond komt via een buis:
dsc02232j

Dit is kabel met de rode en blauwe draden die uit het modem komen (ADSL):
dsc02228j

Dit is een kabel die vast zat aan de hoofdkabel, maar ik heb verder geen idee waar die naartoe gaat. In ieder geval niet naar de telefoon, router of modem.
dsc02230j

Hopelijk is het zo wat duidelijker.
Gewijzigd door Hanzel op 17 november 2010, 12:29
 
rrozema
De kabel van de onderste foto zou ik -zolang je niet weet waar die naar toe loopt- buiten beschouwing laten, gewoon nergens op aan sluiten.

Dan moet je dus nog de beide aders van je adsl modem aansluiten op de draden van het hoofdaansluitpunt. Kun je aan alle draden nog zien welke onder een schroef gezeten hebben en welke niet? Zoals ik die foto zie, hebben de beide draden die aan de linkerkant naar boven wijzen onder een schroef geklemd gezeten. De draden aan de rechterkant lijken me ongebruikte draden. Als ik moest gokken zou ik die linkse draden dan ook eerst proberen te verbinden met de rode en de blauwe draad van het adsl modem. Het is wisselstroom, dus het maakt niet uit hoe je de beide draden aan elkaar maakt.

Maar vertel eens, wat is er gebeurd dat je aansluitpunt zo los ligt? Is er iemand achter blijven hangen en heeft zo alles losgetrokken of heb je het pas los gehaald nadat het niet meer werkte? Want in het laatste geval kan het ook nog zijn dat er niets mis was met deze aansluiting maar dat het probleem verderop zit. Dan kun je lang blijven experimenteren, op zoek naar een juiste combinatie die niet bestaat...
 
Hanzel
Ok, ik ga zo even proberen thuis. Bedankt.

Die draden lagen eigenlijk al zo open en bloot. Het enige waarmee ze beschermt waren was een kartonnen doosje dat er over heen zat. Waarschijnlijk is iemand er achter blijven hangen ja, omdat de bedrading naast de buitendeur zit. Als de verbinding weer goed is, moet de bedrading inderdaad wat beter afgedekt worden. Daar waren de verhuurder en ik het al wel over eens.

Het is is dus de bedoeling dat ik twee van de acht draden uit de hoofdaansluiting met de blauwe en rode draden verbind? En het maakt daarbij niet uit of ik de ene op de blauwe of de rode aansluit?

En ik neem aan dat het wel zo'n koppel draden, aderpaar?, (zoals bijvoorbeeld die twee die aan de linkerkant naar boven staan) moet zijn en dat ik dus niet bijvoorbeeld de linksonder en de rechtsboven pak?
Gewijzigd door Hanzel op 17 november 2010, 13:18
 
I R Baboon
Dat draden gedoe ziet er niet gezond uit.
Laat iemand dat fixen die er verstand van heeft.

Sowieso zal de ISRA gerepareerd moeten worden.
Dat moet KPN komen doen. Zij zijn de enige die dat mogen uitvoeren.
Als je in een huurhuis/appartement woont, zijn zulke aansluiten de verantwoordelijkheid van de verhuurder.
Dat gaat een dure grap worden voor de verhuurder. Dat kan ik je alvast meedelen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen verbinding meer (adsl-kabel / ISRA)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen 24 HD kanalen zoals geadverteerd wordt bij Online.nl Algemeen 2 21 mei 2018, 20:23
FB 7581 Vraag Instellingen/Geen internet Algemeen 9 20 maart 2018, 18:32
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen 4 13 maart 2018, 22:58
Storing 21-2-2018 Geen internet Storing 6 27 februari 2018, 21:39
Wifi verbinding Algemeen 2 25 februari 2018, 17:04
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo03:41:27
| anonymoustly15:08:20
| mRcan15:49:58
| bloemink21:22:03
| amplif1er 1 dag
| dutch flash 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update