obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
SMC 2804WBR wireless router en de Orange Livebox samen??
Steady_Eddie
Misschien dat iemand me op weg kan helpen.
Ik bezit een SMC router type 2804WBR en een wireless kaart voor in mijn laptop ook een SMC.
Nu heb ik de livebox met een netwerk kabel aan de SMC verbonden (ik meen de WAN poort..)
Internet werkt dan ook goed draadloos, maar het probleem is dat ik de pc's en netwerkprinters niet kan zien welke aan de livebox met een 3com Switch (8 poorts, zonder DHCP mogelijkheden of andere instelmogelijkheden) zijn verbonden en andersom.
Ook de pc's werken prima met internet. De Livebox wil ik als DHCP server gebruiken. Ik wil echter bestanden kunnen delen en printers etc...

De vraag is dan ook:

Wat moet ik op de SMC router nu instellen, om te zorgen dat de laptop ook een ip adres krijgt uit de livebox, want volgens mij ben ik dan van het probleem af.
Zijn er ook nog andere instellingen noodzakelijk, want ik verlies op zowel de laptop als de pc's ongeveer 3MB/s, ook als ik de pc met 1 meter kabel aan de livebox monteer.
De livebox geeft dan bv. 8Mb/s Download, en de pc haalt maar 5MB/s.
Ik heb al de nieuwest firmware in de Livebox staan.
Maakt bv. de poort nog uit op de Livebox waar je het op aan sluit (rood of geel), ik zie zelf geen verschil.


Als er nog meer huidige instellingen nodig zijn van zowel de Livebox (staat volgens mij standaard ingesteld) of de SMC router, laat het even weten.

Alvast bedankt voor jullie hulp. Smile
 
Richard

Quote

Nu heb ik de livebox met een netwerk kabel aan de SMC verbonden (ik meen de WAN poort..)
Internet werkt dan ook goed draadloos, maar het probleem is dat ik de pc's en netwerkprinters niet kan zien welke aan de livebox met een 3com Switch (8 poorts, zonder DHCP mogelijkheden of andere instelmogelijkheden) zijn verbonden en andersom.

Maak het je zelf een stuk gemakkelijker.
Hang die switch aan een switchpoort van je SMC router dan ben je van het hele probleem af.
Dan krijgen wel alle machines een ip adres van de SMC router, maar is de configuratie gemakkelijker.

Zoals je het nu hebt hangen, heb je aan 1 kant 2 routers achter elkaar (de LB en de SMC) en de andere kant alleen de LB. Dat geeft gewoon configuratieproblemen.
In dat geval kun je het beste besluiten gewoon 1 apparaat alles te laten verzorgen, ofwel de Livebox, ofwel de SMC router.

Wil je alles door de Livebox laten doen, moet je de router in dezelfde range instellen voor de wireless, echter buiten de dhcp range van de LB en dan de router middels de switchpoort aan de livebox hangen, niet via de wanpoort.

Een andere optie is dus zoals ik in eerste instantie voorstelde. De Livebox volledig doorlussen naar de SMC, de LB aan de wan poort van de SMC hangen en de SMC alles laten regelen, de switch dus ook aan een switchpoort van de SMC hangen.
Daarvoor moet je dan wel alle poorten van de Livebox forwarden naar de router, dat is al een paar keer beschreven op dit forum en is vrij gemakkelijk te doen.

Zie ook het topic over de Linksys w54g (of zoiets) daar staat het ook in beschreven.
De keuze is dus aan jou.
Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SMC 2804WBR wireless router en de Orange Livebox samen??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie