obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox meer apparaten aansluiten
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Externe toegang Livebox+router
Yulaw
Beste forumleden,

Ik heb een vraag m.b.t. mijn Livebox en een andere router, de situatie is als volgt:

Achter mijn Livebox hangt een TP-Link router, ingesteld als switch, met ip 192.168.1.200. Deze laatste heeft een erg handige Wake-On-Lan functie, welke vanuit de web-GUI is te gebruiken.
Als ik op een pc binnen het netwerk zit werkt dit prima, maar nu is mijn vraag: kan ik op een of andere manier vanaf een lokatie buiten mijn netwerk, toegang krijgen tot de router achter mijn Livebox? Ik zou namelijk graag van deze WOL functie gebruik willen maken, wanneer ik niet in de buurt ben van één van de pc's in het netwerk.
 
I R Baboon
Ik zou eerst het mogelijk maken dat je een externe toegang hebt in de TP-Link.
Daarbij moet je onthouden welke poort daarbij gebruikt wordt. Staat vast in de handleiding.
Dan een port forward regel instellen in de Livebox met die bewuste poort en wijzend naar 192.168.1.200.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Yulaw
Bedankt voor je antwoord, het is helaas nog niet gelukt.
In de TP-Link staat inderdaad een "Remote Access" functie met een instelbare poort. Deze staat nu standaard op 8080. In de Livebox heb ik bij het tabje Firewall die poort geopend naar het Lokaal IP-adres van de TP-Link, 192.168.1.200.

Doe ik hier nu iets fout? Het zou dan toch mogelijk moeten zijn om de TP-Link te bereiken via mij publiek-ip:8080 of zie ik iets over het hoofd?
 
I R Baboon
Nee, in theorie zou het moeten functioneren.

Probeer eens een andere poort.
Liefst een poort die niet vaak voorkomt.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Externe toegang Livebox+router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie