obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Linksys WAG54GS werkt opeens (na vakantie) niet meer? Livebox wel.
tslh
Ik heb een Linksys WAG54GS welke altijd perfect heeft gedraaid met deze settings:

VPI/VCI: 8/35
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
Encapsulation: RFC 1483 Bridged IP LLC
Wan Ipaddress: automatic (via DHCP)
QoS: UBR

Als ik op vakantie ging en terugkwam moest ik (meestal) even de stroom van de router afhalen
om hem weer aan de gang te krijgen en ook dat ging altijd goed. Nu kwam ik maandag terug van
vakantie en weer geen verbinding: DSL lampje brandde wel, Internet Lampje niet. Stroom eraf,
nog steeds geen verbinding, paar uurtjes wachten, nog steeds geen verbinding. Gebeld naar Online:
bandje met 'onderhoudswerkzaamheden in heel Nederland. 18:00 en uiterlijk 00:00 alle verbindingen
moeten er weer gewoon zijn'. Afwachten dus maar.

Vandaag: geen verbinding, gebeld met Online: "U gebruikt niet onze Livebox? Jammer. Ik zie wel
dat er een goed signaal naar uw woning gaat. Sluit uw Livebox aan en zie wat er gebeurt".

Zo gezegd, zo gedaan. En, tot mijn verbazing, werkt de Livebox inderdaad! Het lijkt me sterk dat mijn
modem gedeelte opeens stuk is gegaan. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn en of er
op het netwerk van Online iets gewijzigd is wat daar de oorzaak van kan zijn? Bedankt!
 
I R Baboon
Probeer eerst eens een fabrieksreset uit.
Stel dan de Linksys opnieuw in voor het Wanadoo-Orange-Online netwerk.

Als hij dan het nog niet doet, maar de Livebox werkt prima, dan is de Linksys hoogst waarschijnlijk defect.

Als Online zijn verbinding zou wijzigen, is dat een zeer grote operatie.
Ik kan je verzekeren dat dit lang van te voren bekend zou zijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys WAG54GS werkt opeens (na vakantie) niet meer? Livebox wel.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 nov 2019
Advertentie