obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Modem in bridge zetten
rogier21
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren VDSL aangesloten zelf, was niet moeilijk alleen de modems omwisselen en klaar (zelfs IP adres bleef gelijk!), snelheid is prima 29,5Mbit down en 2,4Mbit up.

Alleen de nieuwe modem heeft enorm veel opties waarvan ik de helft niet snap. Ik heb een router achter de modem staan welke ik eigenlijk DMZ wil geven, dat kan je instellen via het menu NAT, alleen werkt het niet echt... Heb het goede hostname ingevuld bij alle 3 de opties, maar het werkt toch nog niet.

Hoe kan ik deze modem nu gewoon als bridge instellen zodat ik de firewall e.d. niet gebruik? Ook het wireless wilt niet uit, hij staat wel als niet enabled, maar toch zie ik het netwerk nog in mijn lijstje staan...

Bedankt alvast!
 
rogier21
SSID verbergen is geen optie aangezien die dan stoort met mijn normale N verbinding. Ik wil de modem niet gebruiken omdat deze geen gigabit heeft en maar een trage N throughput. Ik heb het meeste nu wel voor elkaar gekregen, de truuk is om de modem te rebooten, dan gebeurd er een hoop.

Het enige wat ik niet aan de praat krijg is NAT loopback, vandaar dat ik ook dacht dat DMZ niet werkte, maar dat werkt gelukkig wel. NAT loopback was opzich wel handig, heb alleen de optie nog niet gevonden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modem in bridge zetten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel abonnement fritz box 5490 Bridge Mode Eigen modem configuratie en problemen : 2 21 apr 2021
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Bridge modus Support Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 06 apr 2020
Advertentie