Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Hoe werkt de WPS??
vriendje
Ik vraag me af hoe nu die WPS werkt.
Zelf maak ik geen gebruik van de DHCP vanuit het modem.
Ik maak gebruik van een eigen netwerk IP reeks.

Nu heb ik de WPS stick geactiveerd en dat werkt allemaal. Ik zie dat deze een snelheid van 300 Mbps heeft.
Maar ik zie nu een heel andere ip reeks naar voren komen op die stick iets van 192.123...... Deze lijkt niet op mijn reeks en kan verder ook helemaal niks doen? Kan internet niet op niks!
Klinkt logisch omdat deze twee verschillende netwerken niet met elkaar praten.
DHCP aangezet in mijn reeks, maar die werk niet op de WPS, maar weer uit gezet Sad

De krampen lopen zoeken naar een handleiding van dit modem, nergens te vinden. Ook niet bij Huawei zelf niet?? Angry De standaard filmpjes op de site heb ik niks aan, want die werkt alleen met de software cd en voor de rest geen uitleg van het modem. er wordt zelfs niet aangegeven, dat je beter even een password op je modem kan zetten om misbruik tegen te gaan? Beetje vreemd in deze tijd Sad
Ik zal het wel niet begrijpen. Ik vermoed dat ik ergens een route moet omleggen, maar geen idee wat en waar. Er zijn een beetje veel niet te begrijpen instellingen in dit modem. De help helpt mij ook niet verder.

Of moet ik iets met die DHCP relay doen? (Basic --> Lan) Zo ja wat dan?

Ik maak gebruik van Windows XP-SP3

Thanx!
Vriendje
Gewijzigd door vriendje op 05 April 2011, 14:11

I R Baboon
WPS stick? Verklaar je nader.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

vriendje
Tja WPS stick..........
Dit is een Stick, die je configureert op het modem.
Hier hoef je dus geen instellingen voor te doen met WPA key's e.d. Deze stick synchroniseert met een eigen key. Dit is dus eigenlijk om het makkelijk te maken voor de "standaard" gebruiker.
Nu kan me dat niet zo boeien, maar deze stick is even 300 Mbps en daar wilde ik even mee spelen.
Krijg hem alleen niet werken op 300 Mbps.

In mijn vorige bericht had ik beschreven dat ik een ander ip nummer kreeg, maar dit had te maken met de "ap" mode. Ik kan de stick in een "Access point mode" zetten en dan krijgt deze idd een ander ipnummer.
Dat stuk hoef ik niet te hebben.
Nu zie ik alleen, dat ik de verbinding alleen niet hoger te krijgen is, dan 54 Mbps en dat terwijl het modem ingesteld staat op ook de "n" band. Maar dat wil hij niet pakken Angry

Dus eigenlijk wordt de vraag nu waarom krijg ik de 300 Mbps niet aan de praat. Aan het ontvangst ligt het niet, om dat dit ook niet werkt als ik vlak naast het modem zit.
Tevens nog steeds opzoek naar de handleiding van het modem. Deze is echt niet te vinden???

I R Baboon
Nou ja, dat WPS gedoe snap ik nog wel. Wink
Had alleen gehoopt dat je merk en type zou vermelden. Dan kijk ik eens mee in de handleiding.

De Huawei wordt speciaal voor internet service providers gemaakt. Dus wordt niet in de winkel verkocht.
Daarom vind je weinig tot geen info.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

vriendje
Ja, dat zou ik wel willen, maar dat staat niet op de stick.
In de hardware lijst staat bij leverancier Ralink Technology, Corp. (Locatie 0 (802.11 n WLAN)

Maar ja echt een type nummer staat er dus niet bij.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.
Alvast bedankt.

Alleen jammer dat online dan ook niet iets heeft wat handleidingen betreft.
Maar komt allemaal goed! Grin

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoe werkt de WPS??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 Feb 2022
wifi werkt op meeste toestellen goed maar??? Zyxel configuratie en problemen : 2 26 Nov 2019
Port forwarding werkt niet meer, firmware update? Zyxel configuratie en problemen : 5 09 Jul 2019
Parental Control werkt niet Zyxel configuratie en problemen : 2 25 Nov 2018
ZyXEL VMG8324-B10A het werkt niet / LED's branden Zyxel configuratie en problemen : 3 19 Aug 2018