obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
Upgrade naar 20mbit, wanneer?
JohanT
Hallo, we hebben thuis een 20mbit abonnement, maar doordat KPN destijds nog geen ADSL2+ aanbood op hun lijn dit adres hebben we een 8mbit verbinding.

Echter, sinds kort bieden KPN en bv Telfort doodleuk 20mbit, waarna ik had gemaild met Online. Online zegt dat de snelheid op onze centrale niet was gewijzigd.

Nadat ik vandaag wat meer informatie aan het doorspitten was, blijkt Telfort nu daadwerkelijk 15-20mbit als mogelijkheid te bieden, terwijl ze eerst 6-8mbit aangaven bij hun 20mbit abonnement.

Ook bbned geeft aan met hun postcodecheck dat:
ADSL2+ KPN ATM DSL 20Mb/1Mb - mogelijk is

Online zou contact opnemen als de snelheid verhoogd zou worden ze dat zouden melden. Echter ik vraag me nu af, wanneer Online dit dan gaat doen?

Ik zit op centale met de code gtg-c. en een afstand van zo'n 1900 meter. Ik heb volgens het modem een attenuation van 21dB. Snelheden zijn op dit moment wel aardig voor ADSL1 met ongeveer 6,8mbit down en 0,88 mbit up.
Gewijzigd door JohanT op 07 april 2011, 15:29
 
I R Baboon
KPN, Telfort en BBNed hebben hun eigen kasten staan in de centrale.
Er zit dus een verschil met welke snelheden zijn het internet kunnen aanbieden.
Uit je verhaal duid ik dat Online niet zelf aanwezig is in de centrale.
Dan krijg je automatisch een verbinding via KPN (WBA-A) en die is standaard altijd 8 Mbit max.

Het beste is om na afloop van je contract te wisselen naar een andere provider.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
JohanT
Jup, maar BBned geeft duidelijk aan dat het een KPN kast is. Terwijl als ik de postcode van een collega verderop die wel daadwerkelijk BBned heeft liggen, BBned ook aangeeft dat het van henzelf is.

KPN geeft zelf ook aan 20mbit te kunnen leveren, en volgens mij maakt telfort zowel gebruik van hun eigen 'tiscali' netwerk als kpn. En gezien hier alleen kpn ligt....

Ik heb zojuist ook een abonnement van Telfort genomen, omdat hij goedkoper en sneller is, en daarnaast lager starttarief voor bellen.


Toch alweer bedankt I R Baboon. net al;s bij mijn eerste topic over het opzetten van een wlan achter een Thomson ST706


De huidige waarden zijn
Koppelingsinformatie

Actief: 19 dagen, 6:24:53
DSL-type: G.992.5 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.029 / 8.003
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 3,10 / 39,60
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 9,5 / 22,5
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,5 / 14,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 0 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 815.693
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 3.067 / 0

En met die attenuation verwacht ik gewoon een lekkere verbinding met Telfort's 20mbit.
 
I R Baboon
Ja, soms kloppen de aangaven niet precies.
Meestal geven de provider via de eigen snelheidscheck wel de correcte snelheid aan.

Overigens is het bij Telfort een beetje onduidelijk.
Sinds een jaar kunnen klanten overstappen van WBA-A naar het grote KPN netwerk (WBA-E).
Men is bezig met een migratie pilot.
Dus dat kan verklaren waarom zij nu wel sneller internet kunnen aanbieden dan eerst.

Je mag zeker minimaal 15 Mbit download verwachten met een signaalverzwakking van 22,5 dB. Dus de voorspelling van Telfort is goed mogelijk.
Maar je weet pas zeker wat je krijgt als het daar is. ADSL is en blijft een storingsgevoelige verbinding.
Gewijzigd door I R Baboon op 08 april 2011, 01:46
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Upgrade naar 20mbit, wanneer?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Glasvezel migratie van Fiber naar Online Online Alles-in-1 met Glasvezel : 7 21 aug 2019
Problemen na Upgrade Algemeen : 19 11 dec 2017
wijziging \adsl Extra 20MB/S naar ADSL internet 30MB/S Algemeen : 5 25 aug 2017
Overgang van Huawei HG655d naar ZyXEL VMG8324-B10A, combi vaste en VOIP telefonie Zyxel meer apparaten aansluiten : 4 07 dec 2016
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Advertentie