obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
WiFi maakt geen verbinding
MohKraats
Als je een nieuwe SSID aanmaakt, mogen daar geen spaties in zitten.

O.a. het Huawei modem accepteert een SSID met een spatie erin wel, maar maakt dan geen verbinding.
 
devious
pardon?
 
I R Baboon
Sowieso is het beste om helemaal af te zien van spaties en leestekens.
Ook andere WIFI apparatuur (vaak wat oudere) kan problemen krijgen met netwerksleutels en SSID's die daarmee voorzien zijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
devious
de netwerksleutels leveren niet de problemen op. de WPA/2 AES/TKIP codering zelf wèl.

SSID mag werkelijk alles bevatten, het maakt niet uit en niets is te gek. Het doet verder niets het is echt slechts een naam voor je netwerk
 
rrozema
Theoretisch mag je er misschien alles in zetten maar tenzij je op zoek bent naar problemen, zou ik me toch maar beperken tot 'normale' karakters.
 
devious
welnee, het maakt echt niet uit.
Maar als de zoekende hardware de tekens niet ondersteunt ziet men op de GUI inderdaad wat vreemds. En da's echt alles. Als WIfI om een wazige reden niet verbindt of uitvalt heeft dat niets, maar dan ook niets met de SSID te maken.
 
rrozema
Beste devious,

We proberen op dit forum mensen te helpen hun problemen met hun netwerk/router/internet verbinding op te lossen. In de praktijk blijkt vaak dat sommige hardware en software net niet helemaal compatible is. Vaak vind je in de schemer-gebieden van de standaarden kleine afwijkingen in de implementatie van die standaarden die voor problemen kunnen zorgen als een verbinding tussen 2 verschillende apparaten wilt maken. Welke karakters wel en welke niet mogen in de verschillende invoervelden is vaak zo'n schemergebied, met als gevolg dat het ene apparaat het wel goed doet met 'bijzondere' karakters en een ander niet. De mensen die hier voor hulp komen hebben al problemen genoeg, lijkt het je dan ook niet verstandig om de veilige weg te kiezen als het gaat om adviezen over wat ze wel en niet moeten invoeren? Ik zei al dat het theoretisch vast allemaal mag, maar of je het in de praktijk ook moet doen is een ander verhaal. Dan hebben we in ieder geval deze bron van problemen alvast uitgesloten.

En voor de duidelijkheid, ik reageer niet omdat ik jou graag wil verbeteren, ik reageer omdat ik wil dat de mensen die hier naar informatie zoeken de juiste informatie vinden. Akkoord zo?
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WiFi maakt geen verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Advertentie