obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Voip voor je Huawei
MohKraats
Overzicht van alle? Betamax Voip providers met daarbij ook de tarieven.Wink

http://backsla.sh/betamax

Het is wel zaak om per provider te kijken of die ook een andere poort als 5060 toestaat. Bv 5061
Verder liep ik er in het verleden tegenaan dat Betamax niet toestaat dat je bij twee providers tegelijk een account hebt.

Dus eerst checken voor de poort voor je je ergens aanmeld.

En opties als "phone to phone" en inbel nummers zijn ook interessant omdat ze de behoeft aan poort asl 5060 overbodig maken.

Zelf heb ik bv Poivy, een van de aanbieders van "phone to phone".
Dan log je in met je browser, of gebruikt hun programmatje op je pc.
Daarmee laat je hun server eerst naar jouw telefoon bellen, als opneemt, dan belt hun server naar het andere nummer (wat je wilt bellen), en berbint jullie twee telefoons aan elkaar. Dit kost je 5ct extra per gesprek, maar er is geen behoefte aan speciale poorten of headsetjes of iets dergelijks.

Wat o.a. Poivy ook bied is dial-in. Dan moet je eerst jouw telefoonnummer registreren (kan ook je mobiel zijn) dan bel je naar een speciaal nummer, waar je hun server aan de lijn krijgt met een computer die je verteld wat te doen. (je draait dan gewoon het nummer wat je hebben wil, ook internationaal. Zo bel je naar een nummer binnen nederland naar het buitenland op jou voip account.
 
djdive
Hi,

Onlangs heb ik ook een Huawei ontvangen van Online en merkte t.o.v. de speedtouch modem dat mijn 2 Voip adapters niet meer verbinding wilde maken via poort 5060 naar (in mijn geval Voipbuster).

Hierop heb ik het e.e.a. zitten proberen en ben tot 2 aardige opties gekomen die wellicht intressant zijn voor diegene die er tegen aan lopen.

Optie 1 (bij gebruik van een losse VOIP / SIP adapter)
Maak een lose forward regel in het volgende menu:
Geavanceerd -> NAT -> Poort toewijzing -> nieuw
En forward hier de poort 5060 naar het IP adres van de desbetreffende VOIP/SIP adapter en sla deze regel op.

In mijn geval bleef het telefonie stuk van Online gewoon netjes werken samen met de VOIPbuster lijn.

Optie 2 (Extra SIP account toevoegen in modem)
De modem biedt de optie om met de hand eventueel ook extra accounts toe te voegen, dit is vrij eenvoudig te doen door in het menu Basis -> VoIP bij het tabblad SIP server je SIP gegevens in te vullen van je provider in mijn geval had ik de volgende gegevens nodig: sip.voipbuster.com en poort 5060
Vervolgens kan je in het tabblad SIP account je account gegevens invullen en ook hier moet je even poort 5060 invullen.

Nadat je de server en het account heb geactiveerd kan je via het menu Status -> VoIP bekijken of hij zich gewoon netjes aanmeld.

Hierna heb je de optie om in menu Geavanceerd -> Telefonie bel regels toevoegen waarbij je bijvoorbeeld op lijn 1 de PSTN lijn kan zetten van Online en op de andere bijvoorbeeld die van VOIPbuster.

Helaas heb ik het nog niet voor elkaar te krijgen om beide opties gelijk tijdig te laten draaien.
2 belangrijke aandachtspunten:
- het aanpassen van instellingen in je modem is op eigen riscico Wink
- de gebruikte firmware van de modem in mijn geval was V100R001C02B023

Mochten er eventueel screenshots nodig zijn laat me dit maar even weten.
 
jpt
ook ik had een vergelijkbare situatie .
in mijn geval kon ik met mijn fritz.box(achter de huwaei) niet meer bellen of gebeld worden!
heel simpel opgelost.
in geavanceerd - nat - sip alg uitschakelen.
en walla ik kon gewoon via de fritz.box bellen en gebeld worden!
ook blef mijn online nummer gewoon werken



grts
 
darksnake
hey djdive,

ik heb mijn SIP provider toegevoegd en wil dit graag op port2 gebruiken.. Is het gelukt om beide naast elkaar te gebruiken? (mijn betamax provider is Rynga)
Ook heb k telefonie van Online, die ik graag wil gebruiken als inkomend lijn. Uitgaand op Rynga.

Kan je wat screenshots maken?

gr,
Kris
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voip voor je Huawei', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox instellen voor interactive TV Eigen modem configuratie en problemen : 2 24 jul 2022
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Help!! online.nl instelling voor fritz box 7340 Eigen modem configuratie en problemen : 7 29 sep 2019
Advertentie