obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Externe HDD via USB bij Huawei HG655d
saschaputz
Ik heb sinds kort de Huawei HG655d modem van Online.
Via deze modem wil ik graag via de USB een externe HDD op aansluiten voor het benaderen van bestanden met andere computers uit het netwerk.

Wie heeft hier een oplossing voor?

Heb al vanalles geprobeerd, maar kom er niet uit
 
saschaputz
Sinds kort heb ik van Online een nieuwe modem gekregen, een Huawei HG655d.
Deze modem heeft een USB ingang waarin je een stickje of externe harde schijf kunt aansluiten. Deze gebruikt de modem dan om een FTP server op te zetten. Dit leek me erg handig en ben het gelijk gaan proberen.

Het lukt me niet om thuis en van buitenaf op deze FTP server.
Ik gebruik mijn ipadres en heb ook al geprobeerd om de gebruikersnaam en het ww in de link te zetten maar het wil niet lukken.

In het modem kan ik de FTP server inschakelen, hier kan ik dan vervolgens een gebruikersnaam en wachtwoord toekennen. Dit heb ik gedaan.
Toen heb ik poort 21 open gezet. Hier heb ik maar het ip van de modem ingegeven, 192.168.1.1.
Iets anders zou ik niet weten.
 
I R Baboon
Benader de Huawei eens op ip adres 192.168.1.1 met je FTP cliƫnt.
Wat gebeurt er dan?

En gebruik je NTFS of FAT32 op je externe schijf?
Ik kan me goed voorstellen dat alleen FAT32 werkt in combinatie met de Huawei.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
agmarco
@saschaputz

Is het al gelukt om je HDD te benaderen via ftp?
Heb namelijk hetzelfde probleem.
Toen ik de firewall geheel uit had gezet kwam ik in het inlogscherm maar zelfs toen kwam ik er niet door. Port 21 staat open en de USB optie staat geactiveerd maar helaas.
De HDD is NTFS geformateerd dus wellicht is dat een probleem zoals I R Baboon aangaf.
Ben bezig een extra schijfje te regelen die ik op FAT32 zet.
Lees ook veel over port forwarding en dat dit eventueel ook ingesteld moet worden.
Vindt het dan wel erg lastig worden. Je zou zeggen dat als je optie aanzet hij ook gewoon moet werken.
 
jamjam
Beste leden,

ik heb sinds kort de nieuwe modem huwaei hg655 in gebruik genomen en nou probeer ik al een paar dagen gebruik te maken van de usb poort wat niet wil werken.

ik heb een externe hardedisk van 1tb die ik op het netwerk wil gebruiken zodat ik via mijn laptop draadloos toegang heb tot de harddisk. en met de pc die op het netwerk/ internet kabel is aangesloten. (2evraag; Zou het mogelijk zijn om vanuit een andere pc in te loggen op dit netwerk? werk bijv.)

ik heb via de ip adres van de modem ingelogd bij het rubriek geacanveerd het kopje usb ftp aangevinkt en een gebruikersnaam en wachtwoord verzonnen.

ik heb begrepen dat je ook iets in de nat moet doen een poort open zetten?


maar dan weet ik het niet meer. in de handleiding staat ook niets hierover beschreven.

kan mij iemand hierop een antwoord geven.

alvast bedankt
 
rrozema
*disclaimer: ik heb geen huawei, dus ik kan de werkign op dit apparaat niet verifieren*

Theoretisch gezien zou het niet nodig moeten zijn om enige forward in te stellen om een usb hdd/stick te benaderen als je op het lokale netwerk zit. M.a.w. als je pc een ip adres van de rotuer heeft gekregen, zou alleen het aanzetten van de USB optie voldoende moeten zijn (Naast natuurlijk de eisen die de router aan het usb device stelt, zoals mogelijk de formattering).

Pas wanneer de ftp server vanaf het eigen netwerk benaderd kan worden heeft het nut om te gaan nadenken over eventuele forwards om hem ook van buitenaf bereikbaar te maken, maar het is goed mogelijk dat huawei/online dit onmogelijk gemaakt, i.v.m. het ontbreken/onvoldoende aanwezig zijn van beveiligingsmogelijkheden.

Mijn punt: probeer eerst om zonder met forwards te knoeien de ftp server te benaderen op 192.168.1.1 (of wat het ip adres van je router ook is). Pas als dat werkt, kun je gaan nadenken of je alle mensen vanaf het internet ook bij jouw schijf wilt laten komen (en dan volgt natuurlijk pas de vraag hoe dat dan zou moeten).
 
jamjam
hoi

bedankt voor de informatie. Ik heb eerst alleen bij usb venster ingeschakeld dat ik de usb wil gebruiken met gebnaam en wachtwoord.

ik kan idd dus nu wel via ftp.192........?? de externe harddisk bereiken. maar gaat alleen heel traag.

is er een mogelijkheid om dit te versnellen en het gebruiken buitenaf.
 
Enes_81
Ip adressen die beginnen met 192.168 zijn altijd intern, mensen buiten jou netwerk kunnen hier niet mee in jou netwerk komen.

Voor je IP adres die ook vanaf buiten te benaderen is kijk op http://watismijnip.nl/

Stel je hebt nu FTP ingeschakeld op je modem (poort 21) en stel jouw IP adres is 83.117.243.100

Om de harde schijf/usb stick aan je modem van buitenaf te benaderen ga je dan naar ftp://83.117.243.100:21 en log je in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Uiteraard kan je ook van een FTP clien gebruik maken.

Succes allemaal Wink
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Externe HDD via USB bij Huawei HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie