obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655d poorten forwarden
HansW
Online is zo vriendelijk om een nieuw modem te sturen, maar bieden helaas geen ondersteuning om de juiste poort te forwarden naar mijn Synology Nas, terwijl ik hem speciaal daarvoor heb aangevraagd.
Ik heb netjes in de NAT-tabel aangegeven dat poort 5000 van/tot 5000 moet worden geforward naar intern Ip-adres 192.168.1.5 van de Synology, maar op www.canyouseeme.org wordt gevoegelijk aangegeven dat betreffende poort niet openstaat.
Weet iemand hoe deze poort alsnog open te zetten is, zodat ik weer vanaf andere lokaties gewoon mijn Synology kan bereiken.

De vorige router deed dit prima, maar bezat geen wifi, dus vandaar dat ik een andere wilde.
Klaarblijkelijk wordt betreffende poort dus niet door Online geblokkeerd, want anders zou de andere router het ook niet doen.

Bvd.
 
zab
Ik heb zelf een keer meegemaakt dat ik vergeten was om die regel te activeren dus misschien is dat het probleem?
 
HansW
Dankjewel Zab voor je antwoord, maar dat is niet het geval, ik heb de regel geactiveerd.
Op advies van Online heb ik de router een harde reset gegeven, maar nog steeds wordt er geen poort geopend.

Ook via een extern programmaatje de poortinstelling geprobeerd in te stellen, om te kijken of ik het misschien verkeerd deed, maar het blijkt dat ik op de juiste manier de poort instel en laat verwijzen naar het juiste ip-adres, dus van de Synology Nas.

Ik hoop dat ik van Online alsnog een Thomson TG712 opgestuurd krijg, want die werkt wel, bij een vriend van me.

Weet iemand anders nog hoe ik de poort 5000 open kan stellen van de Synology Nas???

Bvd.
 
I R Baboon
Ik zie wel een erg statische webpage met heel leuke spullen..??

Is dat je webserver op je NAS?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
HansW
Hoi I R Baboon,

als je net zo goed bent in het oplossen van het probleem als het opzoeken van mijn ip-adres, dan ga ik van jou wel de oplossing van het probleem krijgen denk ik Smile

Ik ben de vriend waarvan de server het wèl doet, de saaie site dus, en ik probeer het probleem op te lossen van mijn vriend met de Huawei, die het dus helaas nièt doet.

De vraag blijft dus; Waarom niet?

groetjes
 
rrozema
Probeer eerst om vanuit je vriend's huis zelf de paginas op te vragen op poort 5000. Gebruik http://192.168.1.5:5000 als adres. Pas als je zeker weet dat dat werkt kun je gaan proberen om een forward aan te maken.
Gewijzigd door rrozema op 22 juli 2011, 14:31
 
HansW
Heb ik allemaal al gedaan meneer Rrozema......... en van binnenuit werkt het allemaal als een zonnetje!
Alleen van buitenaf willen de poorten blijkbaar niet open, wat zeer triest is voor mijn vriend.

Als het zo makkelijk was had het al opgelost geweest.......

Maar toch bedankt allemaal!!!
 
I R Baboon
Check nog eens of het ip adres nog steeds klopt.
Bij dynamische adressen kan dat veranderen.

Weet je zeker dat alles correct staat ingesteld in de Huawei? Screenshotje?

En herstart de router eens.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
rrozema
192.168.1.5 is een statisch ip adres. Dus het zal niet ineens veranderd zijn. Weet je ook zeker dat je het juiste protocol hebt geselecteerd bij je forward? Voor web verkeer moet je TCP selecteren, geen udp.
 
I R Baboon
Misschien toch iets verkeerd ingevuld in de router?

Een pica van de instellingen zou verhelderend werken.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d poorten forwarden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie