obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Eigen Modem
JKforyou
Wat een RUK bedrijf dat Online. Het is niet mogelijk om een andere dan de door ONLINE aangeboden modem(s) te gebruiken. Als je vervolgens netjes vraagt of je tegen betaling een modernere modem bij ze kunt kopen krijg je te horen dat dit alleen kan als je, je contract verlengt met een jaar. Chapoo wat een geweldige service.... maar niet heus. Wat is er nou moeilijk aan om mee te werken aan het (verkopen) van een geschikte modem (ik wil mijn G modem vervangen voor een Online geschikte N...) lijkt me toch niet zo moeilijk als je er ook nog eens gewoon voor wilt betalen. M'n contract is welliswaar afgelopen bij Online maar ik moet nog een paar maanden zien te overbruggen alvorens er bij ons een snelle UPC verbinding wordt doorgevoerd. En om die halzen van Online nog een jaar te spekken zou wel heel dom zijn. Jammer was verder best tevreden met en over ONLINE maar hier hebben ze de plank echt helemaal mis geslagen.
Gewijzigd door JKforyou op 06 augustus 2011, 00:20
 
I R Baboon
Online heeft maar één modem in het huidige assortiment met 802.11N mogelijkheid.
En die wordt uitsluitend geleverd bij een nieuw contract of upgrade.
Overigens is dat apparaat in bruikleen. Die kan je dus niet kopen.

Aangezien je overstapt naar UPC, snap ik niet dat je nieuwe modem met router van Online wilt.
Koop dan een normale router met 802.11N en hang die achter je huidige Livebox/Thompson.
Als je dan wisselt kan je dezelfde router ook weer achter het UPC modem hangen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
JKforyou
Waarom ruilt Online die modem dan niet gewoon om als een klant dat vraagt? Waarom moet daar meteen een nieuw contract aanhangen? Dat heeft niet veel met service te maken. Lenen of kopen maakt me dus niet veel uit. Ik wil betalen (liever niet natuurlijk).

De N modem blijkt in de praktijk hier (bij een andere inwoner bij mij in de straat) een snellere verbinding tot stand te brengen dan mijn huidige G modem. Scheelt aanzienlijk op onze verbinding hij 6718 kbps / ik 3424 kbps. Als ik zijn modem gebruikt krijg ik eenzelfde versnelling als dat hij heeft. Ik wil graag een bruikleen/koop modem van online om de tijd die me nog rest bij Online in ieder geval wat sneller door te brengen dan dat ik nu doe. Een andere modem is geen optie omdat Online dit afgebakend heeft en de telefoonverbinding via Online dan niet meer werkt. Het heeft ook geen nut om een N modem achter mijn huidige G modem te hangen omdat, dat geen versnelling met zich meebrengt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Eigen Modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Wat is deze firmware in mijn modem? Eigen modem configuratie en problemen : 5 22 okt 2019
Waardeloos MODEM Algemeen : 11 21 sep 2019
Advertentie