obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Mediastreaming over LAN met Huawei HG655d
WillemL
Sinds deze week is onze livebox vervangen door de Huawei HG655d.

Alles lijkt prima te werken, op één punt na. Ik stream videobestanden die op verschillende apparaten (1 Win7 PC, 1 XP PC en 1 NAS) zijn opgeslagen naar mijn Xbox 360. Via de Livebox heeft dit altijd zonder problemen gewerkt.

Sinds ik de xbox rechtstreeks op een van de LAN-poorten van de Huawei heb aangesloten, kan de xbox de verschillende apparaten in het netwerk helaas niet meer vinden. Op het uitwisselen van het modem na is er in het netwerk niets veranderd. Het merkwaardige is dat wanneer ik de xbox via WiFi verbinding laat maken met het modem het allemaal wel naar behoren functioneert. Alhoewel dit voor het moment een te hanteren situatie is, maak ik toch liever gebruik van een verbinding met een touwtje.

Heeft iemand er enig idee van wat er de oorzaak van kan zijn dat dit via WLAN wel werkt, maar via LAN niet? Alle apparaten krijgen automatisch een IP-adres van het modem (statisch IP-adres geven levert niets op). UPnP van de Huawei staat ingeschakeld, maar ook dat geeft geen verschil.

Via Google zag ik overigens dat een extra switch (waarop alle apparaten worden aangesloten) voor het modem het probleem op zou kunnen lossen, maar ik blijf liever draadloos dan dat ik een extra apparaat weg moet werken...
 
I R Baboon
Log in de Huawei en check welk instellingen aan of uit staan bij Geavanceerd > IGMP >.
Zowel bij IGMP-snooping en IGMP-proxy.

IGMP regelt het aan - en afmelden van de cliënten die multicast willen ontvangen. Simpel weergegeven.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
WillemL
IGMP-snooping is ingeschakeld, IGMP-proxy is uitgeschakeld.

Ik zal later vandaag testen of het wijzigen van die opties enig effect heeft.
 
frans01
Ik heb hetzelfde issue.

Aan de Huawei HG655d hen ik een NAS (Synology DS211) hangen en een mediaplayer (HDX-1000).

Beide shares drives weet finder (osx) niet altijd te vinden. oms verdwijnen ze gewoon. Dat is vooral lastig voor Time Machine.

Ik heb even naar IGMP-snooping en IGMP-proxy gekeken maar dat maakte geen verschil. Wat wel werkt voor mij is een wireless switch hangen aan de Huawei en alle connecties via de switch laten lopen.
 
I R Baboon
Jouw probleem is anders.
Er zijn al eerder problemen gemeld met Bonjour.
Daar heeft schijnbaar de Huawei een probleem mee gekregen.
Apple heeft schijnbaar iets gewijzigd aan het protocol waar de Huawei over valt.

Op andere fora worden vergelijkbare problemen gemeld.
Bijvoorbeeld op het Telfort forum met Zyxel routers.



Dit heeft Online te melden met Bonjour problemen:



HG655d: problemen met Bonjour protocol

Door een bug in de HG655d kunnen klanten problemen ondervinden met het gebruik van het Bonjour protocol. Hierdoor kunnen klanten problemen ondervinden met het gebruik van sommige Apple toepassingen. Wij verwachten dat dit probleem met de volgende firmware release verholpen wordt. Deze staat geplanned voor november/december 2011. Zie hieronder de uitleg van Wikipedia.

Bonjour, voorheen Rendezvous, is de handelsnaam van de software voor het implementeren van het netwerkprotocol Zeroconf in Mac OS X. Bonjour stelt gebruikers in staat om op een lokaal netwerk apparaten zoals, andere computers, printers, etc., te ontdekken zonder configuratie. Het wordt bijvoorbeeld gebruikt door iTunes om gedeelde muziek te vinden op andere computers in een Local area network.
Er is ook een versie van Bonjour voor Microsoft Windows. Deze wordt onder andere meegeleverd bij de webbrowser Safari, iTunes en Adobe Photoshop voor Windows. De applicatie kan in Windows problemen veroorzaken met een LAN-verbinding. In sommige gevallen opent het een additionele LAN-verbinding onder de naam "Openbaar netwerk" waardoor de LAN-verbinding in het geheel niet functioneert.

Gewijzigd door I R Baboon op 24 september 2011, 23:07
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
rensvinke
Eindelijk begrijp ik waarom geen enkele bonjour app lijkt te werken! Kutmodem! Als ik IGMP snooping uit zet werkt het in 1 keer. Eindelijk een antwoord!
 
MrFunk
Is er misschien al meer nieuws hierover?

November/december klinkt zo vaag en lijkt ook iets wat makkelijk weer uitgesteld kan worden?

Moet ik mijn Airport maar gewoon verkopen?
 
Tjenzo
Heb zelf ook een probleem met m'n Huawei en m'n Airport Express... Wat een klotemodem is het ook!

Ik heb een Airport Express b/g bedraad (omdat hij anders de N-snelheid omlaag haalt) aangesloten op 1 van de UTP-poorten van de Huawei. Als ik de AE instel start hij opnieuw op en dan kan het Airport Configuratie-programma hem niet meer zien.

Soms kan ik in iTunes op m'n macbook de optie "spelen via Airport Express" wel zien, soms werkt het, soms blijft hij eeuwig verbinden.

Soms kan ik op mijn iPhone wel muziek via mij AE streamen, soms geeft hij deze optie niet.

Van alles geprobeerd maar het blijft een drama! Ook een Bonjour-probleem??
 
I R Baboon
Ja, ook een Bonjour probleem.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I R Baboon
Als je werkelijk zo veel belang legt bij een goede router, waarom koop je niet zelf eentje die wel aan je eisen kan voldoen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mediastreaming over LAN met Huawei HG655d', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie