obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Telefoon aansluiten zonder telefonie bundel
oetkaa
Ik heb pas overgestapt van KPN naar (T-Mobile) Online en mijn verbinding is vandaag geactiveerd. Ik wil daarom mijn Huawei modem aansluiten, maar zelf na de handleiding 24 keer door te lezen, zit ik nog met een aantal vragen.

Ik heb op advies van een T-Mobile Online verkoop medewerker alleen de bundel "snel internet 20MB" genomen zonder telefonie. Hierbij kreeg ik wel gratis een lijnverbinding, waardoor ik mijn telefoon kon aansluiten. Ik bel namelijk niet vaak, maar ik wil wel graag nog bereikbaar zijn op mijn "oude" telefoonnummer.

Maar nu komt het probleem: De handleiding omschrijft maar twee mogelijkheden:
1. Je hebt een telefonie bundel bij online en je sluit de telefoon direct aan op het modem (PHONE poort 2)
2. Je hebt een telefonie bundel bij KPN en je gebruikt de splitter om de telefonie van de DSL verbinding te splitten en sluit de telefoonkabel aan op de splitter.

Nu heb ik geen telefoniebundel dus waarop moet ik de telefoonkabel aansluiten? Het modem of de splitter?

Beide opties blijken ook te werken, maar welke is de juiste en wat voor consequenties hebben de twee opties?

Bij voorbaat dank voor uw hulp!

Met vriendelijke groeten
Gewijzigd door I R Baboon op 13 oktober 2011, 01:42
 
oetkaa
Ja, maar weet je dat zeker? Ik kan namelijk voor beide opties goede argumenten geven waarom dat de juiste optie zou moeten zijn.

In de handleiding staat namelijk dat je de telefoonkabel aan moet sluiten op de modemrouter als je een telefoniebundel hebt en dat heb ik duidelijk niet. Ik neem aan dat online dan extra kosten gaat rekenen als ik toch gebruik maak van telefonie, maar de lijn is van KPN en die is sowieso actief. Daarom lijkt het mij sterk als zij daar kosten voor rekenen.

Via welke methode werkt de telefonie van T-Mobile Online trouwens? Gaat dit gewoon om normale telefonie, om VOIP to analog of een andere methode? Ik moet eerlijk zeggen dat ik mij er al jaren niet meer in heb verdiept, daarom mijn excuses als dit een domme vraag is.
 
I R Baboon
Het is heel simpel.

Heb je een analoog telefonieabonnement van KPN of een andere aanbieder, moet je een splitter gebruiken.
In alle andere gevallen wordt de Huawei rechtstreeks aangesloten op je telefoonlijn.

In beide mogelijkheden wordt de telefoon zelf aangesloten op de Huawei.

Ik vermoed dat het woord bundel niet correct vertaald is. Abonnement is een beter begrip.

Ik heb overigens je enquête verwijderd.
Daarvoor is de enquête eigenlijk niet voor bedoeld waar jij hem voor inzette.
Gewijzigd door I R Baboon op 13 oktober 2011, 01:51
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telefoon aansluiten zonder telefonie bundel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
M7 aansluiten achter switch? Digitale TV. Hoe sluit ik mijn digitale ontvanger aan? : 1 16 jun 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Advertentie