obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier onopgeloste, maar wel aangemelde problemen. Wees wel zo sportief om ook te melden als het probleem opgelost is!
 Onderwerp afdrukken
Loopt - Zéér traag internet sinds een week
kamikees
Hallo allen,

momenteel zit ik thuis met zeer traag internet van Online, ik heb gemiddeld 0.2Mbit.

Ik zal mijn situatie even proberen te schetsen:
Afgelopen dinsdagmiddag was het internet van het ene op het andere moment ineens heel traag geworden.

Ik heb een 8mbit download/1mbit upload verbinding, waarvan ik 6.5mbit/0.8mbit ongeveer kan halen (woon nogal achteraf), dit abonnement is inclusief een telefoonaansluiting.
Dit abonnement hebben we ondertussen alweer een redelijke tijd, en hebben er eigenlijk, op een korte storing hier en daar na, nooit problemen mee gehad.
TOT dinsdag!

Vanaf dinsdagmiddag, eigenlijk redelijk van het ene op het andere moment was in het internet traag geworden.
Niet alleen internet is traag, maar ook de telefoon heeft er moeite mee! Af en toe zit hier een redelijke vertraging in (tot een seconde of twee) en stoort erg.

Wat ik toen geprobeerd had:
-alle pc's uitzetten zodat ik zeker weet dat er niet ergens een download op de achtergrond misschien nog aanstond
-op de modempagina de gegevensoverdacht in de gaten gehouden, zodat ik zeker wist dat er er nite ergens TOCH nog een download op de achtergrond aanstond
-modem (thomson st706) opnieuw opgestart (stroom eraf voor enkele minuten)
-modem resetten (dus naar standaardinstellingen zetten)
-speedtest gerunt (speedtest.net) met het volgende resultaat: http://www.speedtest.net/result/1532385421.png
Wat opvalt aan de speedtest run, is dat de download dus zéér laag is, maar de upload eigenlijk zo goed als onveranderd is

Echter dit mocht niet baten, nu ging ik ervanuit dat het misschien een storing bij Online zelf zou zijn (ook al stond dit niet bij storingen op de website).
Dagen verstreken, maar de snelheid werd maar niet beter.

Donderdag had ik besloten om te bellen naar Online, naar de technische hulp.

Eerst kreeg ik een jongedame aan de lijn, die overduidelijk weinig verstand had van zaken (en naar mijn mening niet op de technische hulp zou mogen zitten. Maar dat terzijde)
Van haar kreeg ik te horen dat ik eerst wat dingen moest controleren, zoals
-"staat er toevallig niet een bureaustoel op de internet kabel"?
-"Staat er geen download op de achtergrond aan?"
-"Modem al eens gereset?"
-"speedtests kloppen veelal niet, weet je zeker dat je internet trager is?"

Maar goed, na het controleren van deze "mogelijke oorzaken" terug kunnen bellen, want dit was natuurlijk niet het probleem.

Nu had ik een man aan de lijn, die gelukkig al iets meer verstand van zaken had.
Er is toen een snelheidstest gedaan, maar het resultaat was dat ik eigenlijk gewoon de snelheid zou moeten halen!

Helaas was/is dit dus niet het geval, dus stelde de beste man voor om eens de modem te vervangen.
Goed, vandaag nieuw modem binnen gekregen (de HUAWEI HG655d ). Aangesloten en wel
Maar zoals ik eigenlijk al had verwacht: het hielp niets!

Nu weet ik eigenlijk niet meer wat ik moet doen, aan de telefoon had de man aangegeven dat dit eigenlijk nog het enige zou zijn wat ze voor me zouden kunnen betekenen....
Zelf vermoed ik eigenlijk dat er iets mis is met PTT kabel, aangezien het internet en de telefoon er last van hebben.Bij de buren nog nagevraagd: die hadden in ieder geval nergens last van! (hebben andere provider)
Dus zou het kunnen betekenen dat de kabel ergens voor het huis beschadigd is? (of zou ik dan helemaal geen internet meer hebben?)

Even nog wat opmerkelijke zaken samengevat:
-telefoon heeft ook storing
-het is alleen de downloadsnelheid die er last van heeft, de uploadsnelheid is normaal
-Met snelheidstest vanaf online zou alles in orde moeten zijn

Daarnaast is misschien nog een optie dat ze mijn snelheid hebben afgeknepen?
Ik had in de dagen ervoor, van 1 oktober tot de 10e ongeveer 100 Gb gedownload, echter heb ik dit wel vaker (en meer) gedaan zonder ooit problemen gehad te hebben, sowieso heeft het abonnement geen datalimiet!
En ook zouden ze me het dan toch wel aan de telefoon hebben kunnen verteld dat dat de reden is?

==============================================================================================
Sorry voor het lange verhaal, maar ik wilde even alles opgeschreven hebben.
Nu is mijn vraag aan jullie, weten jullie misschien wat er aan de hand is?
En ik denk dat ik maandag weer naar Online ga bellen, enige tips hoe ik dit misschien moet aanpakken?


Alvast bedankt!

Gr,
Job
Gewijzigd door kamikees op 15 oktober 2011, 23:05
 
kamikees
Armand

zou je kunnen aangeven sinds wanneer dit bij jou het geval is? Want als dit namelijk rond dezelfde tijd is gebeurd weten we dat het waarschijnlijk een storing is!

Ook: waar woon je?
Zelf woon ik in Mill, mocht het zo zijn dat je hier in de buurt woont hebben we nog meer kans het probleem te isoleren
 
kamikees
Of mijn IP veranderd is kan ik helaas niet zeggen,

Maasbracht en Mill liggen hemelsbreed ongeveer 80km uit elkaar, nog een redelijke afstand.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 17 2011 19:48:53:
Vandaag weer naar de klantenservice gebeld

Ze zouden het gaan onderzoeken, en op z'n laatst volgende week dinsdag krijgen we te horen wat er aan de hand is (en wordt het al dan niet opgelost)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 18 2011 14:18:26:
Update:

internet lijkt weer normaal te werken!
Gewijzigd door kamikees op 18 oktober 2011, 14:18
 
thejan59
Sad
Dit klinkt voor mij zeer herkenbaar. De problemen zijn hetzelfde. De klantenservice beweerde eerst dat alles opgelost was, toen dat metingen hadden uitgewezen dat er met de aansluiting in de centrale iets mis was, dan lag het aan het modem en kreeg ik een nieuwe, daarna dat er corrosie was in een kabel en dat ze wisten waar dat was en dat ze dat stuk kabel zouden vervangen, daarna dat er een virus in al onze computers zat en nu zeggen ze dat ze dit nog nooit hebben meegemaakt. Het speelt nu al zo lang dat ik niet eens niet meer weet wat snel internet is.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Loopt - Zéér traag internet sinds een week', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie