obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
wifi verbinding valt uit
josodl
Na heel veel gedoe hebben we eindelijk ons Huawei modem aan de praat gekregen maar
wanneer we de computer uit standby weer opstarten is de wifi verbinding weg. Bij beschikbare netwerken is er dan ook niets te zien. De optie netwerk verbindingen herstellen werkt ook niet. Pas als we de PC weer geheel opstarten komt de wifi verbinding weer tot stand.
We draaien onder Win XP SP3 met een nieuwe door Online geleverde dongel.
De wifi verbinding valt ook uit als we de modempagina hebben bezocht. N modus is uitgeschakeld, we draaien alleen onder Wifi b /g.

Ik hoop trouwens wel dat dit niet weer zo'n lijdensweg wordt als met de introductie van de
Livebox zo'n zes jaar geleden( door ons al spoedig tot doodbox omgedoopt...)

Nieuwe produkten moeten worden uitgetest in het laboratorium, niet bij de klant....toch?

Jos
 
dirkdeneu
Ik heb dit modem nu een dag draaien en het valt mij op dat de Iphone om de haverklap op 3G aan het werk is ipv via WiFi.
Ook Wifi valt met regelmaat weg op de laptop. Signaal is sowieso een stuk zwakker dan met wireless router.
Ik ga het in de gaten houden.


gr,
Dirk
 
I R Baboon
Check eens of andere netwerken jullie niet dwars zitten.
Met inSSIDer kan je scannen naar andere netwerken: http://www.metageek.net/products/inss.../inssider/
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
KJMulder
Alhier hetzelfde met de Wifi van de HG655D.
Zo is tie er zo is tie weer weg...een up van ±30 seconden tot één minuut en vervolgens niet terug te vinden..

Moet eerlijk zeggen dat na de goede ervaring met de Livebox en een E-Tech PCMCIA kaartje (WPGC01/54Mbps) dit me zwaar tegenvalt..
Na een dagje knoeien en alle instellingen geprobeerd te hebben (het is godzijdank niet mijn eerste modem dat ik zelf installeer) de Livebox maar weer teruggehangen en vanochtend met T-Mobile gebeld, verhaal gedaan en er komt een nieuw modem deze kant op.
Aangezien er een "line-check" etc gedaan is moest vanochtend na ht ophalen van de meel etc eerst de Huawei ff teruggehangen worden..
Voorlopig maar ff Wireless mbv de FON die hier al jaren hangt, rechtstreeks aan de modem/router..
 
josodl
Ik heb inmiddels gemerkt dat de wifi verbinding bij herstart na standby wordt hersteld als ik het sagem icoon rechtsonder wegklik. Mogelijk dat de restanten van de sagem software de boel in de war stuurt maar aangezien ik bij de lijst van Software in Windows geen Huawei spul tegenkom maar alleen Sagem/Livebox gedoe laat ik het maar even zo.

Jos
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wifi verbinding valt uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie