obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
verbinding valt weg als pc niet wordt gebruikt.
tomasso
Hallo,

afgelopen dagen het forum zo'n beetje onderste bovengekeerd maar de storing die gemeld waren zijn net allemaal anders dan die ik heb. Sinds kort heb ik Orange Family + de welbekende LB.

Mijn verbinding is prima. Ik haal 1,9MBps... top. Echter als ik mijn pc's niet gebruik of mijn xbox, dan is na verloop van tijd de verbinding verdwenen of de pc's nu aan (zonder enige internet verkeer) danwel uit staan. Wil ik na zeg.... een uurtje mijn pc gaan gebruiken dan kan ik niet internetten of downloaden. Ik moet mijn Livebox resetten en dan werkt het weer. Ik heb achter mijn LB een switch hangen... welke ik ook al een keer verwijderd heb om gewoon eens te testen of dit iets uitmaakt.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? Is dit een LB probleem en zal ik toch een andere fatsoenlijke modem moeten aanschaffen? (bijv. speedtouch 546?)

Ik hoor graag jullie reacties.Shock

Tomasso
 
pj0tr
Hier eenzelfde probleem.

Als ik overdag mijn server of pc wil benaderen vanaf mijn werk dan is de verbinding meestal weg.
het lijkt op een soort van timer in de firewall.

als er lange tijd geen activiteit is dan sluit het zich. als ik dan weer thuis ben werkt het meestal meteen zonder reset wel weer.

ik heb nog geen oplossing kunnen vinden
 
Wanabo
Kijk de energie opties eens na van je netwerkkaart. Zoek naar dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen of dit app. mag uitgeschakeld worden om energie te besparen. Vooral de laatste optie mag niet ingeschakeld zijn.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
pj0tr

Quote

Wanabo schreef:
Kijk de energie opties eens na van je netwerkkaart. Zoek naar dit apparaat mag de computer uit de slaapstand halen of dit app. mag uitgeschakeld worden om energie te besparen. Vooral de laatste optie mag niet ingeschakeld zijn.


goed dat je er aan denkt, maar die staat al jaren uit ;-) mijn servertje werkt verder naar behoren en voorheen heb ik er ook nooit last van gehad.
sinds de livebox heb ik deze problemen.

maar dank voor het mee denken ;-)
 
orangeFORever
Eerste week Orange hier ook last van gehad. Terug gezet naar fabrieksinstellingen en opnieuwd ingesteld. Hierna dit probleem niet meer ondervonden.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'verbinding valt weg als pc niet wordt gebruikt.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Internet valt steeds weg Storing : 4 18 nov 2019
Advertentie