obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Goedkoop Internet + Telefonie
rogervdh
Momenteel hebben m'n ouders Online Goedkoop Internet en een KPN BelBudget lijn. Ik wil dat vaste nummer eigenlijk overzetten naar Online, maar heb enkele vragen. (Kan op het forum niet echt de antwoorden vinden).

- Via "Mijn Online" kan het telefoniepakket besteld worden voor 5 euro per maand. Op de website zie ik de combi Goedkoop Internet + Telefonie nergens meer staan?! Vroeger was die combi er wel. Krijgen m'n ouders dan automatisch een Huawei HG655d modem, nadat telefonie besteld is?
- Is er een mogelijkheid om de SIP-settings uit de HG655d in te lezen? Ze gebruiken namelijk een FRITZ!Box 7270 en de Online SIP gegevens moeten daar ingezet worden. Ik las ergens iets van het decoderen van het wachtwoord via een plug-in in de browser? Kan iemand bevestigen dat dit werkt?
- Mochten de SIP gegevens niet in de FRITZ!Box gezet kunnen worden, hoeveel SIP-accounts kunnen dan in de HG655d opgenomen worden? Kunnen die accounts ook allemaal naar één telefoonpoort verwijzen? (Dus één telefoontoestel voor alle SIP accounts). Is het mogelijk om dialingrules op te voeren?

Alvast bedankt!
 
I R Baboon
Dan mijn bijdrage:

VOIP gegevens uitlezen uit de Huawei is geen probleem. De bewust info heb je al gevonden blijkbaar.
En ja, die kan je overzetten naar een Fritz.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jpt
het werkt!
ik doe alles via mijn fritz.box 7270
+nog goedkoop bellen via voipbusterpro en een inkomend did nummer.

tot op heden totaal geen problemen hiermee ondervonden!



grts
 
rogervdh
T-Mobile Online gooit roet in het eten! Zojuist contact me ze gehad en die mevrouw wilde de DSL lijn alleen maar upgraden naar een 20/1 (Snel Internet) verbinding. Terwijl dat totaal nutteloos is. M'n ouders doen alleen internetbankieren, heel klein beetje surfen en bellen via VoIP. That's it. Dan is een 4/1 lijn meer dan voldoende en is de toegevoegde waarde van een 20/1 lijn nihil te noemen. Op die 20/1 lijn zal wel meer provisie of meer targetpunten zitten voor haar...

Vroeger (half jaar geleden ofzo) was er: Goedkoop Internet voor € 12,50. Lijnhuur bij killed voice: € 5,00.
Goedkoop Internet + Bellen Soms voor € 17,50, lijnhuur inbegrepen (zodra de optie bellen toegevoegd werd, zat de lijnhuur altijd inbegrepen). Dat kon ze zich niet herinneren, ondanks dat ze toch al een tijdje daar werkte. Right...

Nu staat nog steeds op de website dat de lijnhuur € 5,00 is bij Goedkoop Internet. Maargoed, na lang aandringen kon Goedkoop Internet + Bellen Soms dan wel voor € 17,50, maar dan zonder lijnhuur... Kwam er nog eens 10 euro voor de lijnhuur bij. Terwijl ik dat tarief van 10 euro nergens op de website kan vinden. In het verleden verviel de lijnhuur zodra bellen toegevoegd werd.

Kortom, heb de discussie maar afgebroken. Dan maar door met Goedkoop Internet + KPN Belbudget + VoipStunt.
 
jpt
je hebt gelijk nergens wat van te vinden (‘€10,=)misschien inderdaad het amerikaanse systeem.

misschien de moeite waard om te proberen.
kijk eens op 12connect.com
zij portreteren nummers en ook kan je daar een regio gebonden nummer aanvragen.
zijn dan wel kosten aan verbonden !
ik weet niet of die lager zijn dan kpn belbudget.
ook is het mogelijk daar een 085 nr te nemen is gratis
mits je ouders dat willen ,ik kan me voorstellen dat ze gehecht zijn aan hun huidige nummer.
als het goedkoper is kan je een lange neus naar de betreffende dame trekken.


grts
 
I R Baboon
Providers wisselen voortdurend prijzen en combinaties van pakketten.
Wat vroeger was, geldt niet meer.

Je ouders kunnen overstappen naar een andere provider en die kan dan het nummer porteren van KPN.
Een interessantere optie is om je telefoon helemaal onder te brengen bij een VOIP provider. jpt schreef daar ook al over.
Belbudget bijvoorbeeld kan het telefoonnummer overnemen voor €10 per jaar.
Zeker als je werkt met een Fritz kan je heel veel besparen op je telefonie kosten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Goedkoop Internet + Telefonie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Telefonie nummermelding inkomende gesprekken Algemeen : 3 26 jul 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Advertentie