obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
HG655D wifi geen geldige IP bij opstarten
planejane
Onlangs is mijn livebox vervangen door een HG655D modem. In eerste instantie was een splitter niet meegeleverd waardoor mijn KPN nummer het niet deed. Maar dat is inmiddels verholpen.

Nu heb ik een laptop en een vaste pc en internet via WIFI. Op de laptop heb ik de modem geinstalleerd en ik kan internet verbinding maken. Maar dat lukt pas na een 'repair' via de Windows Network Connections. Bij het opstarten van de laptop is er in eerste instantie geen goede internet verbinding. De fout die aangegeven wordt is dat er geen geldig netwerk adres is gegeven. Na die repair krijg de laptop dus wel een geldig IP adres.

Vandaag heb ik via de CD de vaste pc ook proberen te connecten (deze heeft de oude wanadoo dongle). Nadat ik de SSID van de dongle verandert had naar de HG655D was er een connectie. Maar geen verbinding! En nu lukt het met repair ook niet om een geldig IP adres te krijgen.

Hopelijk snappen jullie wat het probleem is (als er meer gegevens nodig zijn, dan zal ik die proberen te geven). Weten jullie ook de oplossing zodat mijn laptop en pc wel meteen een goede internet verbinding maken?

Deze modem heeft zoveel mogelijkheden om allerlei instellingen te veranderen dat ik niet weet waar ik het moet zoeken. Die livebox werkte eigenlijk meteen (en heeft het ook jaren volgehouden).
 
I R Baboon
Geef eens de instellingen van de WIFI adapter door:
In de dos box moet je ipconfig /all ingeven en de output hier copy/pasten.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
planejane
Bedankt voor je reaktie. Hier de waarden (copy/paste lukte niet dus maar overgetypt)

Laptop (na de repair, dus met verbinding):
Host name: pc naam
primary DNS suffix:
Node type: hybrid
IP routing enabled: No
WINS routing enabled: No
Ethernet adapter Wireless Network Connection:
Connection specific DNS suffix:
Description: Intel PRO Wireless 2200BG Network Connection
Physical address: 00-16-6F-50-FD-DB
Dhcp enabled: Yes
Autoconfiguration Enabled: Yes
IP address: 192.168.1.65
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.65
DHCP Server:192.168.1.65
DNS Servers:192.168.1.65
192.168.1.65
Lease obtained: zaterdag 31maart2012 10:13:19
Lease expires:zondag 1april 2012 10:13:19

Voor de repair was de melding (in Windows Network Connections)
'Limited or no connectivity ....This problem occurred because the network did not assign a network address to this computer'
Physical address: 00-16-6F-50-FD-DB
IP address: 169.254.241.252
subnet mask: 255.255.0.0
default gateway:
DNS server:
WINS server:
 
I R Baboon
De instellingen wijzen niet direct op een oorzaak voor je probleem. Alles staat goed ingesteld.

Enkele tips: De installatie CD is niet nodig om je modem te installeren of om een WIFI verbinding te maken.
Je kan via het Netwerkcentrum van Windows je WIFI netwerk uitkiezen en instellen.
De CD is alleen nodig als je ook de USB dongel gebruikt van Online.

Heb je een firewall geïnstalleerd op je pc's? Dan die eens nakijken of die je verbinding niet tegenhoud.

Verwijder eens alle netwerkprofielen in het Netwerkcentrum (draadloze netwerken beheren). Je moet dan wel opnieuw gaan verbinden.

Check dit topic voor tips en bugs van het modem -> Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic


.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I R Baboon
Aangezien dat de waardes zijn met een werkend internet, zal dat vast wel een tikfout zijn. Want anders werkte het internet niet.

Het belangrijkste is dat alle instellingen op auto staan.
Aan de tweede setje gegevens kan je zien dat de pc geen ip adres krijgt van de router.
Nu zou ik eerst eens zoeken waarom de pc geen ip adres krijgt van de router als hij opstart.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
planejane
(oh geen e-mail bericht gehad dat er nog gereageerd was)

ja, die 1.65 is waarschijnlijkeen type fout geweest.

het is nog steeds zo dat de laptop na een 'repair' wel internet krijgt. De pc werkt nog niet. Nou werkt die pc met de oude wanadoo dongle voor het draadloos internet. En het zou zomaar kunnen dat die niet met wap2 kan werken. Dus dacht ik in het modem een en ander aan te passen zodat de pc met wpa-psk of zelfs wep kan werken.

Maar... hoe moet dat? Kun je een 2e SSID activeren (zodat de eerste ook nog actief blijft?), en dan die wpa of wep key. Moet ik die zelf intypen of wordt die dan door het apparaat gegenereerd? Standaard staat er al wat ingevuld (bijvoorbeeld 1111111111111 voor wepkey, kan ik dat gebruiken?

Erg vervelend dat je er blijkbaar nogal wat verstand van moet hebben om gewoon te kunnen internetten.
 
I R Baboon
Als eerste zou ik alle draadloze netwerkprofielen in het Netwerkcentrum verwijderen. En dat voor de pc en voor de laptop.
Je moet daarna via het Netwerkcentrum zoeken naar het WIFI signaal van de Huawei.
Er wordt dan naar de netwerksleutel gevraag en die staat op de stikker die bij de Huawei zat.

Check ook of een firewall of beveiligingspakket niet je verbinding tegenhoudt.

De CD heb je niet nodig om WIFI te installeren. Die mag terug in de doos.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HG655D wifi geen geldige IP bij opstarten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Advertentie