obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » Livebox configuratie en problemen
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
email verzenden via netwerk en livebox
mweisz
Ik heb orange adsl en telefonie. Nog een emailadres bij het Hetnet. Al ik pc's op de livebox aansluit dan werkt mijn e-mail (outlook) prima: ontvang van hetnet en verstuur via orange. Nu ben ik bezig om er een server (met SME programma) tussen pc's en livebox te plaatsen. Internet werkt dan goed. Kan ook e-mail van Hetnet ontvangen. Echter ik kan geen e-mail verzenden (verlaat wel Outlook). Niet via eigen domeinnaam en ook niet via Orange. Of ik moet iets aanpassen in de server zodat deze beter communiceert met de livebox, of ik moet de livebox aanpassen (poort 25 staat op). Wie kan mij helpen de juiste instellingen te vinden?

thanks
Manfred
 
Richard
Dat is normaal. Er is bij Wanadoo/Orange een beveiliging actief waardoor het versturen van mail beperkt is tot de smtp server van wanadoo zelf.

Dus als je email wilt verzenden, zul je smtp.orange.nl of smtp.wanadoo.nl als uitgaande mailserver (smtp) moeten invullen anders gaat het niet werken.

Greetings, Richard.
 
mweisz
Probleem is dat dat ook niet werkt. Ik heb zowel in mijn server, als in outlook al een keer smtp.orange.nl ingevoerd voor verzenden email. Zonder server werkt het wel. Dus wat gaat hier fout? Sad
 
Lizard
netscape_prefs_mail

Daar zou bij outgoing server smtp.orange.nl moeten staan.

In je outlook kan je dan je sme server naam invullen.

Bron.
 
Richard
Kan een paar dagen duren las ik in een ander topic bij iemand met hetzelfde probleem.

Vul anders gewoon eens smtp.wanadoo.nl in, dat stond ook in mijn bericht, die werkt hier namelijk al tijdenlang.

Als het gewoon wel werkt, maar via je server niet, zul je waarschijnlijk in de server even moeten zoeken naar een mailrelay instelling. Ligt er een beetje aan welke mailserver je hebt draaien.
Feit is dan dat deze alle mail moet afvangen en dan versturen via smtp.orange.nl of smtp.wanadoo.nl al naar gelang welke 't best werkt.
Greetings, Richard.
 
mweisz
dank voor alle goede raad, maar het werkt niet. Mijn Norton firewall geeft aan:

Fout: "Uw e-mail bericht kon niet verzonden worden omdat uw mailserver het bericht heeft geweigerd." (1003,11) of (1003,12)

Situatie:
Na het installeren van Norton AntiVirus (NAV) ziet u het foutbericht "Uw e-mail bericht kon niet verzonden worden omdat uw mailserver het bericht heeft geweigerd." Links onder in het foutberichtvenster ziet u een van de volgende cijfercombinaties: 1003,11 1003,12

Oplossing:
Waarom deze fout optreedt
Deze fout kan optreden als de e-mail die u wilt verzenden niet voldoet aan één of meer van de vereisten die door uw internetaanbieder (ISP) zijn ingesteld voor het verzenden van e-mail. Hieronder volgen enkele van de meest voorkomende oorzaken waarom uw ISP een e-mail bericht weigert:

De verificatie van uw e-mail cliënt is mislukt.
Uw e-mail bericht bevat ongeldige tekens.
Uw e-mail overschrijdt de door uw ISP ingestelde limiet voor bestandsgrootte.
Uw e-mail is door uw ISP of door de ISP van de ontvanger als SPAM geklasseerd.

Als ik de firewall uitschakel meldt Outlook dat het testbericht niet kan worden verzonden.
Ik verwijs inmiddels vanuit mijn outlook naar de server en vanuit de server naar orange of wanadoo. Werkt allebei niet.
Ik snap er geen bal meer van. Als SMTP wanadoo of orange de email weigert, warom weigeren ze dan niet als ik de server er tussenuit haal? Of geeft mijn server een vreemd signaal mee waardoor orange me niet meer toelaat..
Is er geen mogelijkheid om rechtstreek het net op te gaan of via een smtp server van een anderbedrijf. Als is het alleen maar om te testen.
By the way: ik gebruik sme server 7.0:

mail settings

POP3 server access Allow private
IMAP server access Allow private
Webmail access Disabled
Change e-mail access settings



--------------------------------------------------------------------------------


Virus scanning Enabled
Spam filtering Disabled
Executable content blocking Disabled
Change e-mail filtering settings



--------------------------------------------------------------------------------


E-mail retrieval mode Standard (SMTP)
SMTP authentication Disabled
Change e-mail reception settings



--------------------------------------------------------------------------------


Forwarding address for administrative notices
E-mail to unknown users Return to sender
Address of internal mail server
Address of Internet provider's mail server smtp.wanadoo.nl
Change e-mail delivery settings
 
Richard

Quote

De verificatie van uw e-mail cliënt is mislukt.

Als ik het zo zie, ligt het probleem bij je server, want je schrijft dat als je die er tussenuit haalt, dat het wel goed gaat.

Verder zegt deze melding me wel iets. Het zou kunnen zijn dat je mailserver is ingesteld dat er een verificatie moet plaatsvinden om mail te kunnen ontvangen. Ik kan niet in jouw mailserver configuratie kijken maar probeer het volgende eens:

In je mailprogramma (in dit voorbeeld Outlook Expres):
extra->accounts->eigenschappen van je mailaccount.
Dan tabblad "servers"
Zet onderaan eens een vinkje bij "voor deze server is verificatie vereist". Dat zou wellicht kunnen helpen.

Daarnaast kan het ook zijn dat jouw mailserver gewoon relaying weigert, d.w.z. hij weigert om een email te versturen wat niet eigendom is van zijn domein.
@orange.nl is namelijk eigendom van Orange.
Stel jouw mailserver is voor domein @pietje.nl wat jij dan gaat doen is @orange.nl mailtjes versturen via @pietje.nl en dat noemen ze relayen en de meeste mailserver staan dit standaard niet toe, ook niet voor local accounts (uit oogpunt van beveiliging).

Eigenlijk snap ik derhalve niet waarom je mailtjes van je orange email adres via je je server wilt versturen, maar als je dat toch perse wilt doen, dan heb je kans dat je naar die relay instelling moet kijken en een uitzondering daarop zult moeten instellen voor je @orange.nl email adres.
Vermits je dat niet al gedaan hebt natuurlijk, maar zoals ik al zei, ik kan niet in jouw mailserver config kijken.

Ik heb zelf ook een mailserver draaien met 3 domeinen. Maar in mijn Outlook gaan ook alleen emails van deze 3 domeinen door de server heen, mailtjes die mijn @orange.nl of @wanadoo.nl email adres in het "from" veld hebben staan, worden rechtstreeks verzonden, dus daar staat ook gewoon smtp.wanadoo.nl (of smtp.orange.nl) als uitgaande mailserver vermeld.
Terwijl voor die andere 3 domeinen de smtp server van mijn eigen mailserver vermeld staat.

Ik hoop dat het verhaal begrijpelijk genoeg is, anders hoor ik het wel.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'email verzenden via netwerk en livebox', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
email instellingen Algemeen : 2 02 feb 2019
Gratis email verdwijnt per 31 Jan Email : 10 24 mrt 2017
Gratis eMail stopt Helpdesk : 4 01 jan 2017
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
Dagelijks onderbroken verbinding sinds nieuw netwerk Algemeen : 14 10 nov 2016
Advertentie