obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655d en de WD MyLIveBook
Sleinadretep
Mijn WD MyLiveBook werkt in het netwerk alleen zijn niet alle mogelijkheden beschikbaar. Ik heb een mac, laatste OS, schone computer, maar het lukt mij niet om de relay-verbinding naar mijn NAS te wijzigingen in iets directs. Dit houdt in dat het streamen (naar de PS3) niet goed gaat en hapert, mijn timemachine ziet de WD NAS niet als back-up schijf, en als iTunes server is het al helemaal niet te vinden. Ook de mobiele apps van WD krijgen geen inhoud te zien van de NAS, maar ze herkennen de schijf wel.

de uPnP staat overigens ingeschakeld. Heeft dit met portforwarding te maken, of is de Huawei sowieso niet handig met een NAS van WD?

Alvast bedankt voor alle hulp en tips!

Groeten

Peter
Sleinadretep voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
I R Baboon
De firmware van de Huawei router heeft verschillende bugs met Bonjour en DLNA UPnP.
Dat is de oorzaak dat niet alles correct werkt in je netwerk.

Je hebt twee keuzes: Je koopt een eigen router of je wacht op een firmware update.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Sleinadretep
Dank je I R

Dan heb ik een vervolgvraag. Kan ik een nieuwe router gewoon achter de Huawei zetten en zijn dan alle problemen opgelost, of kan ik een nieuwe ADSL modem/router aanschaffen voor mijn internet verbinding?

Want nu kan ik bijvoorbeeld wel met de app op mijn iPhone zien dat mijn WD online is, maar ik kan er niet bij. Ook zelf zegt de WD dat er een brug verbinding is en dat een directe verbinding beter is.

Alvast bedankt!

Peter
 
I R Baboon
Een nieuwe router lost in principe alles op. Mits je alle apparaten daarop aansluit, natuurlijk.
De Huawei wordt dan alleen nog gebruikt voor het internet.

Een modem met ingebouwde router is ook nog een mogelijkheid.
Online gebruikt een open verbinding en daarop kan je alle modems aansluiten.
Je kan zelfs telefonie overzetten naar een eigen voip router, als je dat wilt.

Dus alle opties staan open voor je.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Sleinadretep
Mijn probleem is dat ik de NAS wel extern zie, maar er niet op komt (ws. vanwege de problemen met de Huawei). Als ik een router achter dit modem plak en daar alle apparaten aan hang, wordt de NAS dan wel doorgegeven naar buiten?

Want als ik ooit overstap heb ik wel een Modem waar ik niet zo veel mee kan.

In ieder geval bedankt voor de goede en snelle antwoorden.
 
I R Baboon
Externe verbindingen hebben in de regel niets te maken met Bonjour of DLNA.
Daarvoor moeten de poorten correct geopend worden in de Huawei.
Hiervoor hebben we extra een topic voor dat het een en ander uitlegt.
Het grote Huawei poort openen topic

Het lijkt erop dat er twee problemen tegelijk spelen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d en de WD MyLIveBook', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie