obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Draadloze router aankoppelen aan ST706
flower thunder
Beste,

Vooraf: ik heb niet al te veel technische computerkennis in huis.

Ik ben in het bezt van een modem model Thomson ST706 ( niet draadloos ! )
Om gebruikt te kunnen maken van een tablet wil ik mijn aansluiting draadloos maken dmv een verkregen ( goed werkende ) Linksys WRT54G2-EW Wireless G-breedbandrouter.Deze komt van een vriend die hem had aangesloten op het UPC netwerk: werkte perfect!

Als ik alle instructie's opvolg volgens de installatie cd-rom, en alle bekabeling zo zet als in de instructie's gaat alles goed totdat er getoond wordt : Foutmelding 321: Ethernetkabel niet aangesloten. Voer 3 controles uit......

Ik krijg geen signaal door de WL-router heen.

Vanaf ST706 modem zit de internetkabel in pc - ik haal deze internetkabel uit pc - steek deze in router in internetingang - steek een bij router geleverde ethernetkabel van router naar pc waar voorheen internetkabel in zat - stroom op router en klaar. ........zou zo goed moeten zijn.

Zodra ik de Internetkabel weer rechtstreeks achter in de pc steek, heb ik wel weer normale internet verbinding.

Heb ook kabels vervangen van router naar pc: niets.

Wat doe ik fout? Of is Online/T-mobile beveiligd zodat ik hĂșn WL-router/modem moet aanschaffen?

Ik hoor graag even van iemand.

Alvast bedankt!!
 
I R Baboon
De Linksys gebruikt ook het zelfde subnet als de Thomson.
Je hoeft maar twee dingen te doen:
* DHCP server UIT zetten in de Linksys zelf.
* Stop de netwerkkabel van de Thomson in een LAN poort van de Linksys. Niet de WAN of internetpoort.

Dan gaat alles zo werken zoals het moet.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
flower thunder
Ok bedankt voor de info's maar toch: ( ik blijf een leek he....)

Ik heb de kabels nu als volgt zitten:
- Van modem St706 via internetpoort (IP) 1 naar vast PC ( bekabeld internet dus )
- Van internetpoort 2 gaat een kabel naar 1 van de 4 ethernetpoorten (EP) achter in de linksys router.
- DHCP uit op router
- De router maakt nu contact met mijn tablet. Joepie!!
- En ik heb internet op de vaste PC. Joepie too !
Prima!!
( Op deze manier kom ik alleen niet in de router zelf ( 192.168.1.1 ) om instellingen te maken.
Dan moet ik de kabel uit EP1 in de IP van de router steken, en verbindt ik de vaste PC met 1 van de 4 EP achter in de router ( snap je het nog ? ) Enfin....

Echter zodra ik de router beveilig met een wachtwoord ( en evt. routernaam ) krijg ik geen toegang meer via de tablet: AUTENTICATIEPROBLEEM krijg ik als melding.

Wat doe ik fout?

Alles werkt, maar draadloos is niet beveiligd!Angry

Automatisch samengevoegd met vorige post op: juni 10 2012 22:45:22:
Nou ik ben er uit hoor!Smile
Het niet juist begrijpen - en het gebruik van de wachtwoorden was het probleem.
Er is namelijk een wachtzin ( voor SSid ) en een wachtwoord ( voor de router ).
Ik dacht in te loggen met het wachtwoord voor de router ( klinkt logisch, toch? ) Maar dat wachtwoord gebruik je alleen maar om toegang te krijgen als je de router wil configureren via IP-adres.
De wachtzin die je bij het configureren van de router op kan/moet geven dien je als wachtwoord in te typen als je WL verbinding wil maken met de router.
Logisch toch ?.......Sad

Allen bedankt voor hulp!!
Gewijzigd door flower thunder op 10 juni 2012, 22:45
 
I R Baboon
Helemaal logisch.. Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloze router aankoppelen aan ST706', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Oude router als access point Zyxel meer apparaten aansluiten : 3 30 okt 2018
Port Forward / ZyXEL - VMG8324-B10A Router Algemeen : 3 27 okt 2018
Advertentie