obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Modificeren HG655d modem t.b.v. Wifi bereik
davidhoff
Heeft hier misschien iemand al de Huawei HG655d geopend en gekeken of de WiFi module uitwisselbaar is? Zover ik door de ventilatie gaten zien kan zit er namelijk op de printplaat een Mini-PCI-Express WiFi kaart.

Indien dit daadwerkelijk het geval is zou ik maar al te graag testen of WiFi verbeterd indien ik deze kaart wissel met een andere (zoals bijvoorbeeld de Broadcom 4321 die ik hier nog heb rond liggen voor hackintosh doeleinden en die wel 5GHZ aankan). Zover ik weet is wordt deze Broadcom kaart tevens gebruikt door andere routers waarop busybox draait dus compatibiliteit zou geen probleem moeten zijn.

Indien bovenstaande niet mogelijk is vroeg ik mij af in hoeverre het een bereiksvoordeel brengt indien ik op de attenne aansluiting een externe attenne aansluit (zonder tussenkomst een signaal versterker).

PS. Ik weet dat dit af te raden is en dat de garantie vervalt zodra de modem geopend wordt.
 
I R Baboon
Het probleem gaat nog verder dan alleen de garantie.
De Huawei is in bruikleen en dus niet je eigendom. Hij zal weer teruggezonden moeten worden na afloop van je contract.
Als je alles weer terug kan draaien in originele toestand, is dat geen probleem meer.

Ik denk niet dat een andere WIFI kaart gaat werken.
Er zal ook een driver nodig zijn om die nieuwe WIFI kaart te laten werken in de Huawei.
Maar je kan het proberen, natuurlijk.

Een andere antenne brengt op zich wel iets. Hoe meer antenne, hoe beter het signaal.
Alleen moet je daar geen wonderen van verwachten. Je kan het uitzendvermogen van de Huawei niet aanpassen.
Als je problemen met het bereik hebt, is vaak een range extender of een extra access point een betere oplossing.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I R Baboon
Dan heb ik die mailing gemist met betrekking tot het nieuwe retour beleid....
Bij deze gecorrigeerd.. Wink
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Modificeren HG655d modem t.b.v. Wifi bereik', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Beveiligingsmodus aanpassen in modem. Eigen modem configuratie en problemen : 1 22 jun 2020
Advertentie