obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Printer cartridge bijvullen (mp1**)
Kuifje09
Als dit onderwerp hier geoorloofd is, dan , wie is er bekend en heeft success met het bijvullen van cartridges.
Ikzelf vul nu al zo'n 3 jaar mijn cartridges voor de Canon MP170 bij, en met success. Tot nu toe tenminste.

Na de laatste zelfgemaakte foto-afdruk, printer uit. Volgende dag, Helaas, maar error C051, check ink.

Op allebei de cartridges, en printer blijft offline! Zomaar, plotsklaps? Zelfs niet meer mogelijk om te scannen. Daar heb je toch niet de int voor nodig. Dit verhaal ook aan CANON voorgelegd, maar die willen geen antwoord geven, Ze kunnen zelfs niet de beleefdheid opbrengen, die je van een professioneel bedrijf mag verwachten, om aan te geven of en hoe deze melding is weg te krijgen. Waarschijnlijk gewoon een nieuwe cartdridge kleur/zwart plaatsen.
Overigens is dit dus een geprogrammeerde aktie, en ligt het niet aan 1 van de cartridges, dat mag een ieder toch duidelijk zijn.

Wat is jullie ervaring met het bijvullen. En heeft iemand een fout als ik nu heb al eens gehad en opgelost.
Overigens werekn alle tips die ik tot nu toe vond op het web niet, zelfs het MPTOOL niet. Dat geeft aan dat de inkt nu 100% is, maar de printer blijft weigeren.

Ik zou dus graag de CANON achter me laten, en nooit meer een CANON aanschaffen, want CANNON kent geen respect voor de klant. ( wat mijn ervaring nu betrefd )


Dus kort en bondig, welke printer, of multifunktion printer ( met scanner ) heb jij en vul je probleemloos bij.

( moderator ) Misschien kan hier wel een uitgebreid webform/enquete van gemaakt worden.
 
Tiger
Mogelijk is dat na het regelmatig bijvullen toch iets fout is met de inktpatronen misschien is het verstandig om gewoon weer eens originele nieuwe inktpatronen te plaatsen ?.
En tevens het nieuwste besturingsprogramma als dat er is te installeren.

Tiger
 
Kuifje09
"Nieuwe cartridge", heb ik ook aan zitten denken, maar ik heb geen idee of de printer het dan weer doet! Dat is de vraag die ik ook tevergeefs aan CANON heb gesteld. Mocht dat inderdaad de oplossing zijn dan zou ik daar graag voor gaan, in de veronderstelling dat ik dan weer 5 a 6 keer kan bijvullen. Maar zonder ervaringsuitwisselingen of antwoorden van de fabrikant, stopt dit verhaal.
Of een andere printer die uit deze "poll" probleemloos is bij te vullen. De originele inkt is domweg VEEL te duur. Ik bedoel, er wordt veel te veel voor gevraagd. b.v 6 Cartridges van +- 20 Euro of 5 a 6 keer bijvullen nog geen 10 euro. En dezelfde kwaliteit. Gewoon de printer een tandje donkerder zetten.

Overigens, Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat CANON iets vervelends doet in de software van de printer waardoor hij plotsklaps is gestopt. Perfekte afdrukken en dan stop. Dat kan niet zonder dat er opzet in het spel is.
Gewijzigd door Kuifje09 op 28 juni 2012, 16:56
 
Wanabo
Zijn er onlangs nieuwe drivers voor de printer geinstalleerd?
Als dat zo is kun je via "rollback" je oude drivers terug zetten.


Mijn gedachte is dat mogelijk Canon in een nieuwe driver checkt of je wel originele cardridges gebruikt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Kuifje09
Ik print hoofdzakelijk vanuit Linux , maar zelden uit windows. Het probleem is ontstaan voorzever ik kan terugredeneren, nadat ik op windows een foto had geprint. Wel heb ik nu donkerbruine vermoedens dat het daarmee te maken heeft. Voordien klaagde de printer slechts dat hij de cartridges niet kenden. Maar printte verder prima. Met gesloten ( stekeme ) software kan je zoiets makkelijk sturen...

Heel goed mogelijk dus dat CANON hier via Windows iets heeft gemodificeerd, wat daarna dus wel op de cartridge wordt bewaard.
Echter een "behandeling" met PMTOOL levert ook niets op, ook als zegt het tool dat de cartridge daarna weer vol ( 100% ) is.
Maar ook daaraan kan je twijfelen, daar heb ik ook de source niet van.

De grote hamvraag is nu dus ook, heeft het plaatsen van een nieuwe cartridge ( 45 Euro ~ ) nog wel zin.

p.s Van de CANON professionals nog geen antwoord of mogelijke oplossing mogen ontvangen..

EDIT: was ik maar wat beter in reverse enginering ...
Gewijzigd door Kuifje09 op 01 juli 2012, 20:28
 
Wanabo
Misschien tijd voor een nieuwe printer. Printers zijn al haast goedkoper dan de cardridges.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Kuifje09
Nieuwe printer, Tja, heb ik ook aan gedacht, maar waarom een nieuwe printer voor 50 Euro, als ik voor nauwelijks 5 euro een heel jaar kan printer met die printer. (Waarom deze rare wegwerp maatschappij). Laat die printerboeren lekker gewoon de kostprijs+ vragen voor de printer en laat mij doen met dat ding wat ik wil. Ik heb hem niet gehuurt of zo... Hij is van MIJ. En nu bemoeien zij zich met wat ik met dat ding doe. Wat zou jij denken als je met je auto een keer te hard rijd en hij daarna niet meer wil starten ? Absurd toch. Al er nu iets kapot gaat door wat ik doe is het mijn schuld, maar nu maakt de fabrikant iets kapot omdat hij niet wil dat ik zijn produkt anders gebruik dan wat hij in zijn hoofd had.

Wellicht heeft iemand toch een antwoord, hoe krijg ik de error C051 weg door nieuwe cartridges te plaatsen of is het over met deze printer.
En...
Wie heeft er goede ervaringen met het bijvullen van welk type printer ?
 
Tiger
Misschien is het een idee om de printer bij een kennis uit te proberen die een ander besturingssysteem heeft.
Proberen is weten.

Succes er mee.

Tiger
 
Kuifje09
Helaas, het is niet het OS maar de printer. Vermoedelijk wel door het OS Window$ veroorzaakt i.s.m. CANON. Die doen of hun neus bloed. Nog steeds geen antwoord van de profesionals van Canon trouwens. En ik maar de error C051, check ink.
En niemand die dit eerder had, en heeft weggekregen met ?????
 
I R Baboon
Heb je printer al gereset?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Printer cartridge bijvullen (mp1**)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
printer verbinden met HG655D Frequently Asked Questions : 2 27 feb 2017
HG655d configureren voor Canon printer?? Huawei configuratie en problemen : 7 25 jun 2015
Problemen Wifi verbinding Huawei met HP printer Algemeen : 15 20 sep 2014
Printer werkt niet meer Helpdesk : 3 30 jun 2014
HHD USB/internetkabel & printer Huawei meer apparaten aansluiten : 5 01 aug 2013
Advertentie