obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
draadloos guest account op Huawei HG655d ?
jist
Ik heb vandaag een Huawei HG655d modem ontvangen, en ben op zoek naar de mogelijkheid om een draadloos gast account te activeren.

Ik kan echter geen optie vinden die zo heet, wel de mogelijkheid voor 4 verschillende ssid's. ( ssid1 ssid2 ssid3 ssid4 )
Uit een ander topic begrijp ik dat die in principe gewoon gekoppeld zijn, dus geen extra veiligheid bieden.

Mijn vragen:

1. Heeft deze modem/router momenteel de mogelijkheid van een veilig draadloos gast-account?

2. Zo nee, zal het bij T-Mobile/Huawei bekend zijn dat deze feature momenteel gemist wordt, en heeft dit forum daar enig 'leverage' in?
Oftewel, wordt dit forum gevolgd door mensen bij deze firma's en is daar communicatie mee?
(ik ga er dan even vanuit dat de optie van een gast account via een firmware update toe te voegen is)
 
I R Baboon
Antwoorden:

1. Geen gastaccount mogelijk. De vier SSID's hebben volgens mij betrekking op de vier aansluitmogelijkheden
van de Huawei, namelijk ADSL met PPPoE, ADSL met RFC1483, VDSL2 en UMTS.

2. Online leest sowieso mee met dit openbaar forum. Daar hoef je niet bang voor te zijn.
Of Online ook wat doet met je 'feature request', is onmogelijk te zeggen.
Eerst moeten de grote Bonjour en UPnP bugs opgelost worden. Dat is een dringend probleem.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jist
Bedankt voor je reactie en uitleg I R Baboon.

Ik ben geen grote techneut, maar volgens mij hebben de vier ssid's dezelfde eigenschappen.
Je kan ze wel per stuk aanpassen op b.v. beveiging, kanaal, snelheid etc.

Er is ook de optie 'AP isolatie' aamwezig.
Als ik het goed begrijp zou het aanvinken van deze optie nou precies een geisoleerde gast account moeten kunnen bewerkstelligen.
Het lijkt echter dat het aan- of uitvinken geen enkel verschil maakt, en ze elkaar gewoon kunnen blijven 'zien'.

Dit lijkt dan dus gewoon een bug in de router.

Misschien dat hier nog eens een techneut van T-Mobile/Online of Huawei op kan reageren?

Groet!
 
Lutz
Wat gebeurt na het aan of uitvinken en vervolgens het modem te herstarten met de aan- uit schakelaar?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
jist
Maakt geen verschil.

Kan haast niet anders dan dat dit echt een bug is.
 
Viogo
Hmmmm, gemiste kans om geen gast accounts te kunnen toevoegen...
Is er eigenlijk ooit een firmware update geweest? Kan hier niets terugvinden en ook niet op de Huawei site...
 
I R Baboon
Je vindt hier niets erover, want er is geen firmware update geweest!

Iedereen draait nog de eerste firmware.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'draadloos guest account op Huawei HG655d ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Hoe sip account aanmaken op de Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen : 2 03 jan 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie