obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Wifi Range Extender probleem
paulvdmarck
Om op de 2e verdieping meer Wifi snelheid te hebben heb ik een Sitecom Wifi Range Extender gekocht (N300). Bdneden staat de Huawei HG655d. Het originele Wifi netwerk functioneert probleemloss met alle apparaten in huis (Iphones / Ipads/ MacBooks), al is signaal op zolder wat zwak. Vandaar de Xtender.

Heb deze aangesloten zoals in handleiding. Versterkte netwerk verschijnt met extensie _EXT en het signaal is sterk (volle balkjes, zelfs op zolder). Helaas kan geen enkel apparaat (iphone, iPad, Macbook Air) connectie maken met het extended netwerk ook niet na invoeren van het juiste wachtwoord. Elk apparaat meldt: geen IP-adres.

Op de Huwaei heb ik de firewall uitstaan. Waar gaat het mis? De Extender zendt duidelijk een sterk signaal uit, maar verbinden is niet mogelijk naar Internet. Mi gaat er iets fout tussen de Sitecom N300 en de Huawei, maar wat? Pls. help.
paulvdmarck voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Lutz
Op de ene of andere redenen krijgt de extender geen ip adress van de Huawei modem. Probeer eens HUAWEI en je range extender uit te zetten. Vervolgens zet je eerst de Huawei weer aan, en zodra je weer verbinding hebt, zet je de range extender aan.

En sorg ervoor dat je op de huawei mac adres filtering uit hebt staan.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
De firewall in de Huawei moet je NOOIT uitzetten!

Hoe heb je de Sitecom verbonden met de Huawei? Via WIFI of netwerkkabel?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
paulvdmarck
Thx so far, maar nog niet opgelost. Heb de firewall van de Huawei (weer) ingeschakeld (mac filtering uit), heb m uitgezet en weer opgestart en daarna de Range Extender weer aangezet. Heb de range-extender via wifi geistalleerd (conform de instructies). Resultaat na dit is dat er nog steeds geen apparaat aan mijn Wifi_EXT netwerk kan.
 
I R Baboon
Blijkbaar geeft de Sitecom soms problemen met de installatie.
Je bent niet de enige met problemen.

Hier een filmpje hoe te installeren:
http://www.youtube.com/watch?feature=...YyYnfXVgb4
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi Range Extender probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie