obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Huawei HG655d icm Kpn Umts Dongle
mehouse
Hallo allen,

We zijn bezig met de inrichting van het nieuw verkregen modem.
Het meeste werkt fluitend!
1.
Bij het gebruik van de dongle (Kpn) als wan backup valt op dat deze niet automatisch verbind,
Het idee is dat de Dongle verbinding gaat maken als de adsl verbreekt (storing oid)
Voor zover (na wat klooien met AT commando's) maakt de dongle een verbinding.
Nu is het zo dat (als de dsl verbinding verbreekt) er keurig een pagina verschijnt met een button om te verbinden!
Handig maar niet echt de bedoeling, Smile
In het vorige modem (Draytek Vigor 2850) werd dan automatisch zonder tussenkomst een verbinding opgebouwd!
De vraag, Kan dit uberhaupt in de Huawei ?
En ifso, enig idee waar dat te vinden is ?

Een ander kunstje (uit een Fritzbox) wat ik graag weer terug zou willen is het volgende,
Er zijn 2 voip numers ingericht (all working)
De bedoeling is dat als er op nummer 1 word gebeld deze call dan via nummer 2 (uitgaand) doorschakelt naar een ander nummer (mobiel)
Kan dat? en dan ook maar Wink , waar vind ik dat ?

Natuurlijk heb ik via de support van Online getracht antwoorden te krijgen,
Helaas,


Grts Rene
 
I R Baboon
Er is in Nederland weinig bekend over werkende UMTS sticks in combinatie met de Huawei.
Voor zover ik weet van andere vergelijkbare Huawei modems, werken alleen Huawei UMTS sticks gegarandeerd ermee
Wat voor een merk stick verbergt zich achter het KPN logo?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
mehouse
Dat is ook een Huawei,
Een E367 hspa+

En ja die werkt "soms"
(niet altijd, Think) regelmatig kan deze niet verbinden
Vreemd puntje hierin is het feit dat als de backupfunctie word geactiveerd de dongle geen verbinding meer kan maken!

Na wat "prutsen" (save settings reboot enzo)
lukt het dan om deze functie weer te activeren,
Echter dan verschijnt de pagina met de button verbinden
En dat zou leuk zijn als dat automatisch ging,
(als een draytek op basis van een arp, signaal weg dongle aan)

Grts
 
I R Baboon
Kan best zo zijn dat het altijd de bedoeling is om die pagina met button aan te bieden.
Maar daar weet ik niet genoeg over, want je bent een van de eerste die zich hier melden met een dongle.

Waarom gebruik je de Draytek niet meer?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
mehouse
Omdat de Vigor 2850N geen Voip heeft ,
(De Fritzbox 7270 gebruik ik niet meer omdat deze geen dual (usb dongle) wan heeft,)

De Vigor 2850 VN is denk ik de beste keus,
Maar ja efkes 300 euro voor 1 letter Smile !

Vandaar t project om te kijken of het via de Huawei kan,

Voor zover Huawei modem met Huawei dongle:
Het kan werken met DT*99# !
Niet consequent stabiel
En die afvang pagina is niet wenselijk !

Hmmm Angry
Nu hebben we automate screenscript gebakken
(een server vraagt continue om een internetpagina, als de adsl verbreekt komt daar die redirectpagina, vervolgens detecteerd t script de button en klik)
Prutsen maar enfin !

Dank
 
I R Baboon
Aha, telefonie is inderdaad een uitstekende reden om de Huawei te gebruiken..Cool

Ik neem aan dat je de AT commando's via de console ingeeft?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
mehouse
Nog even geprobeerd om de Draytek achter de Huawei te zetten,
(voip op de Huawei, Dual Wan op de Draytek Wink )
(dmz bridged)

Helaas ping response van 220 daarna ,
das nix

De dongle verbind alleen met de string DT*99#
(hoewel de AT command refrence anders doet vermoeden)


Ik vrees dat de sint een draytek 2850vn door de schoorsteen mag mikken !
zucht

Enfin het gegeven paard maar niet in de bek kijken (Huawei)


Grts
 
I R Baboon
Dat is inderdaad een duur apparaat.
Maar dan heb je ook wat.
Je kan de oude Vigor toch verkopen?
Verzacht de pijn een beetje.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei HG655d icm Kpn Umts Dongle', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie