obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Online Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Livebox (= Sagem f@st 3203, wordt uitgefaseerd) » WiFi
WiFi, draadloos internetten met je LiveBox
 Onderwerp afdrukken
Wifi livebox verbinding met SMC PCI kaart
MaFFa
Hallo iedereen, Grin

Ik heb thuis een wifi livebox verbinding. Verder heb ik een USB stick van SMC (zie plaatje in bijlage) en een PCI kaart (zie plaatje in bijlage).

De programma's van de USB stick en PCI kaart zijn vrijwel identiek met wat kleine verschillen. Bij de USB versie zie je de WEP key als je deze invoert, bij de PCI versie is het verborgen m.b.v sterretjes.

Het lukt mij vrij simpel verbinding te maken met de USB stick als ik de instructies van orange opvolg. Maar met de PCI kaart (het PCI programma dus) lukt dit mij uiteraard niet. Aangezien de PCI een veel betere verbinding bied wil ik hier graag gebruik van maken.

Ter verduidelijking een tweetal screenshots in de bijlage. De 2 linker plaatjes behoren tot de PCI, de 2 rechter tot de USB.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, :p
alvast bedankt voor de moeite/tijd, Wink
Marvin Cool
MaFFa voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door MaFFa op 10 oktober 2006, 18:33
 
Lizard
Beetje voor de hand liggend, maar heb je ook op de reg knop onderop de livebox gedrukt? Anders wordt je mac adres van de pci kaart niet toegevoegd in de livebox.
 
Guardian
Bij de PCI-kaart heb je bij Authentication mode Open staan. Volgens mij moet dit Shared zijn. Dit heb je bij de USB-dongel ook zo staan.

Probeer dat maar eens uit.

Gr.
Guardian
Denk in oplossingen, niet in beperkingen.
 
MaFFa

Quote

Lizard schreef:
Beetje voor de hand liggend, maar heb je ook op de reg knop onderop de livebox gedrukt? Anders wordt je mac adres van de pci kaart niet toegevoegd in de livebox.


Dat had ik bewust niet gedaan omdat:
1) Het niet nodig was voor de USB dus ging ik ervan uit dat het overbodig was
2) Het klinkt mischien raar maar de lifebox is niet van mij en de eigenaar wil niet dat ik eraan zit.. zal ik dus stiekem moeten doen :p (niets illegaals ofzo Smile)

Quote

Dloblow schreef:
Ja, de autentication moet op shared staan!

probeer in ieder geval de volgende zaken even:
- reg knop indrukken als je cone''''nct
- MAC adres controle uitzetten in LB config
- WEP autentication even uitzetten in LB config


Oops toen ik de screenshot maakte had ik waarschijnlijk net weer de programma's geinstalleerd. Normaalgesproken staat hij wel op shared Smile

- Reg knop indrukken tijdens de 300 sec animatie van de livebox? Of kan dit ook tijdens instellen via het SMC programma.
- Hoe kom ik precies in "LB config"?


Bedankt voor de reacties!

PS: Ik heb vandaag een Asus PCI-kaart gekocht (die registreet het signaal ook) omdat de SMC kaart niet goed paste (lukte alleen zonder beugeltje).Wink

EDIT: Het is mij gelukt Zeer simpel!! Jullie zijn geweldig bedankt voor de tips. Wat ik heb gedaan: REG knop ingedrukt dan meteen stopwatch aan (heb vernomen dat het 'REG effect' ongeveer 5 minuten duurt. Snel naar boven om het programma in te stellen en was in minder dan 30 seconden op internet! Yeeeah! Let the downloading begin!!! GrinCool:pSmile
Gewijzigd door MaFFa op 12 oktober 2006, 00:10
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wifi livebox verbinding met SMC PCI kaart', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie