obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
configuratie siemens gigaset C470IP, help????
jason666
Hoi,

Ik heb sinds een paar dagen een Siemens gigaset C470IP maar krijg deze niet aan de praat.
Het probleem is: Sip-registratie is mislukt.

Dit is wat ik heb gedaan:
Gigaset Basis station rechtstreeks aangesloten op huawei modem.
Een voipbuster account ingesteld, maar krijg dus steeds dat de SIP registratie is mislukt.

Want mis ik? Of wat moet ik nog doen, of aan de gigaset of de huawei modem?
alvast bedankt
 
nokowow
Hallo jason

Zit even hard op te denken mede omdat je iets na mijn mening wat weinig info geeft..

Maar heb je ook de netwerkkabel, vanaf je modem naar je gigaset basis aangesloten, en niet alleen de telefoonkabel bij evt, ook nog een online/tmobile/kpn analoog-aansluiting??

Het lijkt er op dat ie geen verbinding krijgt ,Misschien overbodig , maar heb je het hele zaakje al eens een resten met de stekker er uit en er in gedaan ??Wink

Heb zelf ook zon gigasetje op een tg712 en dat werkt wel goed, maar soms heel soms ben ik even de weer info kwijt en of wazige tekens van een andere planeet in beeld en een stekker reset doet wonderen !!

Gr e succesPC
Op een dag Had ikGrin Online....
Eindeloos GenietenWink
Nu ZiggoFrown en weer ex klant TelfoZip Itrt en Online
 
I R Baboon
Mijn vraag aan jouw is of je nu alleen belt via Viopbuster of ook via Online zelf?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
nokowow
Hallo Alweer

ja ik bel met alles wat kan.
online - voipbuster , en er kunnen bij deze telefoon set nog een aantal bij.

Maar het belt perfect en je kunt kiezen welke je wilt gebruiken, even snel drukken is online/tmobile en langer drukken na de nummer in gave
is dan via de voice ip provider.
en is de ene in gesprek dan gaat ie zo over na het 2de toestel .

de instelingen heb ik gewoon bij voiceip buster van de web site afgehaald.
SuccesWhistl
Op een dag Had ikGrin Online....
Eindeloos GenietenWink
Nu ZiggoFrown en weer ex klant TelfoZip Itrt en Online
 
I R Baboon
Mijn vraag was eigenlijk meer gericht aan jason666. Wink

Maar je reply is niet nodeloos, want je bevestigd daarmee hoe verschillend sommige dingen geregeld zijn per router.
Je hebt een Thomson en die is opvallend flexibel qua VOIP.
Bij hem kan je gemakkelijk andere VOIP apparaten tegelijk gebruiken met telefonie van Online zelf.

Helaas is bij de Huawei dat anders geregeld.
Daar wordt VOIP poort 5060 afgevangen door de router.
En vermoedelijk ook alle andere poorten die nodig zijn voor VOIP verkeer.
Poort 5060 is alleen nodig SIP registratie en communicatie tussen server en cliƫnt.
De spraak zelf loopt weer over andere poorten.

En dus is het van belang te weten of er ook telefonie van Online in het spel is.
Want dat maakt de oplossing een stuk complexer, misschien zelfs onmogelijk.
Maar dan moet ik wat meer details weten van de Siemens. Of die meerdere VOIP providers aan kan bijvoorbeeld.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
jason666
hoi,

Het is me al gelukt.
In de menu vn de modem, bij NAT heb ik "SIP ALG Ingeschakeld" uitgeschakeld, en het werkte meteen.
Bedankt!
 
I R Baboon
Ja, dat was ook de uiteindelijk oplossing die ik voor ogen had.
Alleen zou dan nu telefonie van Online niet meer werken.
Dus ik ga ervan uit dat dit hier niet van toepassing is.

Succes met het bellen.. Grin
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'configuratie siemens gigaset C470IP, help????', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
FreshTomato Netgear R7000 configuratie Eigen modem configuratie en problemen : 2 14 mrt 2023
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Configuratie Fritz!Box 7340 na migratie naar KPN netwerk Storing : 16 05 dec 2016
VDSL configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon met modem Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen : 20 28 dec 2015
Iemand configuratie voor zyxel 2602HW-D1A Zyxel configuratie en problemen : 17 03 feb 2015
Advertentie