obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
nas schijf aaangesloten internet verbinding weg
Tukker Anne
Hallo iedereen

Ben al enige tijd bezig om een externe harde schijf aan de praat te krijgen, dat was op zich niet zo'n probleem.
let wel als de schijf aan staat gaat automat. mijn internet verbinding plat en komt pas terug na reset van modem


wie o wie heeft de gouden tip
as 't nie kan zoas 't mot,
dan mot 't moar zoas 't kan
 
Lutz
Ik vermoedt dat je een netwerkschijf hebt. Indien dat zo is, dan vermoedt ik een IP conflict. Meestal heb je bij netwerkschijfen software erbij, die dit soort problemen kunnen oplossen.

In mijn geval heeft het modem het IP adres 192.168.1.1, en het modem geeft via DHCP adressen uit tussen 192.168.1.51 en 192.168.1.120.

Dan kan je aan de NAS het adres 192.168.1.25 toekennen, en er mogen geen conflicten meer zijn.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tukker Anne
ip veranderd geen resultaat na 5 min klik in modem en verbinding weg

ip is niet dubbel vergeven staat ook vast

heb ook al een 5 poorts switch ertussen

alle andere app (oa media player werken gewoon)
as 't nie kan zoas 't mot,
dan mot 't moar zoas 't kan
 
I R Baboon
Vervang eens de netwerkkabel tussen NAS en de Thomson.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Tukker Anne
nieuwe kabel aangesloten

probleem blijft
as 't nie kan zoas 't mot,
dan mot 't moar zoas 't kan
 
Lutz
Over welke NAS praten wij ? Misschien kan je ons een link sturen, waar wij de handleiding kunnen bekijken...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tukker Anne
Conrad ME-SN-35B 1Tb

heb nu se kabel van de switch gebruikt en we draaien al een kleine 2 uur zonder problemen
bittorrent loopt media player loopt en twee laptops op internet en 3 smartphones

ben vol spanning als eea straks uit gaat of dan de verbinding blijft

Automatisch samengevoegd met vorige post op: februari 18 2013 20:30:10:
Verkeerde kabel gehad dus

stom stom stom

Ieder die hielp BEDANKT het is opgelostYeah
Gewijzigd door Tukker Anne op 18 februari 2013, 20:30
as 't nie kan zoas 't mot,
dan mot 't moar zoas 't kan
 
I R Baboon
Mooi zo!

Betrof het een cross netwerkkabel, misschien?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nas schijf aaangesloten internet verbinding weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Advertentie