obey-robots.txt
21 November 2018, 16:00
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Brom op Orange-lijn

ns_joep
Bellen en internetten met Orange gaat prima.
Maar toch een probleem op mijn gespreks-lijn.

Er is een lichte ruis/brom hoorbaar, en dan alleen aan mijn kant van de lijn.
De gesprekspartner aan de andere kant hoort hier niets van.

Het lijkt wel of er brom ontstaat vanweg een niet afdoende afvlakking van de netspanningsadapter.
Iemand die dit herkent, en mogelijk een oplossing weet.
Kun je de LB misschien ook nog ergens aan aarde leggen ?
Met groet,
Joep
 
Lizard
Staat je basis station van je telefoon misschien naast de livebox? Soms kan dat ook storing veroorzaken.
Anders misschien een eigen voedings adapter proberen?
 
ns_joep
Neen, is niet het geval de LB hangt in de meterkast.
Jammer genoeg heb ik geen 12 Volt adapter, wel 5 - 9 en 18 volt Sad
Dus zal ik een adapter moeten proberen van iemand die ook 'n Orange LB heeft, wellicht geeft dat uitsluitsel.
Gelukkig ken ik zo iemand. Smile
Gewijzigd door ns_joep op 13 oktober 2006, 21:14
Met groet,
Joep
 
mischa
Aangezien je zelf al aan geeft dat het de voeding zal zijn.
mag ik ook aannemen dat je een 50hz brom herkend.

Ik kan het niet uitleggen maar als ik hem hoor weet ik het gelijk.
Livebox + telefonie /SMC modemrouter + WIFI als switch en accesspoint in gebruik / 16 poorts 100Mbit switch / AMD AThlon 2800+ + 2GB + 200GB SATA + ATI X800
 
ns_joep
Of het een 50 Hz brom is weet ik juist niet zeker.
Het klinkt een beetje alsof je de radio in een auto hoort en geen ontstoorcondensator is gemonteerd.
In tegenstelling tot het voorbeeld van de autoradio waar je óók de toerenvariaties hoort, is dit hier (thuis) niet het geval.
De brom is monotoon Cool
Gewijzigd door ns_joep op 16 oktober 2006, 07:47
Met groet,
Joep
 
Richard
Lijkt er wel ERG veel op. Aangezien je in huis geen dynamo hebt die sneller gaat draaien naarmate je harder rijdt zul je ook die toerenvariaties niet horen.

Maarreh... in de meterkast lopen ook -alle- elektriciteitsleidingen, dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Greetings, Richard.
 
ns_joep
Zojuist even de LB uit de meterkast verplaatst naar de hal.
Had er een paar telefoonkabeltjes voor nodig, vandaar dat het even geduurd heeft.
Helaas gaf dit niet het gewenste relutaat, het brommen/zoemen blijft bestaan Sad

Rest mij enkel nog de adapter te vervangen en hopen dat het dan wel verholpen is.
Als testopstelling zou ik nog kunnen kiezen om voeding vanaf de autoaccu naar de LB te brengen.
In elk geval een perfecte gelijkspanning Cool
Met groet,
Joep
 
Richard
Hmmz... jammer.Sad
Ligt het dus niet aan de aanwezigheid van de elektriciteitsmeter en stroomverdeelkast etc.
Hopelijk helpt adaptervervanging dan wel. Succes alvast!
Greetings, Richard.
 
ns_joep
Nou daar ben ik weer, nu is alles geprobeerd.

Het ligt dus NIET aan de Livebox, ook NIET aan de adapter.
Beiden heb ik op een ander adres geprobeerd, kristalhelder geluid.
Ook die andere Livebox met MIJN adapter getest, geen brom o.i.d. op de lijn.
Weer terug naar huis, en daar alles weer aangesloten.
Daarna een telefoontoestel rechtstreeks aan de Livebox, dan is ook hier in huis de lijn kristalhelder.

Conclusie is:
Alleen de combinatie van Livebox met mijn Phonesonic TCS601 huiscentrale maakt dat de lijn niet kristalhelder is. Bij individueel gebruik is er géén sprake van ruis/brom op de lijn. Sad
Gewijzigd door ns_joep op 06 november 2006, 09:56
Met groet,
Joep
 
Richard
Kijk aan. Wel super dat je het zo uitgebreid getest hebt en zelfs met je Livebox ergens anders heen bent gegaan.

Jammer dat die huiscentrale de boosdoener is, maar in elk geval wel fijn dat je de directe oorzaak hebt weten te vinden!

P.s. voor ons ook moeilijk te vinden, want nergens had ik gelezen dat je een huiscentrale had.Smile
Gewijzigd door Richard op 05 november 2006, 23:31
Greetings, Richard.
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Brom op Orange-lijn', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
VDSL-lijn op ASUS RT-AC87U? Algemeen 8 17 mei 2015, 17:41
trage lijn met internet Snelheid 2 23 februari 2015, 00:44
ADSL-lijn splitsen? Algemeen 5 07 augustus 2013, 00:06
Adsl lijn ineens verdwenen ? Storing 4 10 oktober 2012, 11:47
Alleen nog @online.nl en geen @Orange.nl of @wanadoo.nl Email 21 27 juli 2012, 23:03
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| pdufrenne01:40:37
| Wanabo08:17:22
| shoppy08:58:55
| Lutz09:26:05
| TRNSLN17:28:31
| Sandro 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24 oktober 2018, 12:00
weet iemand hoe je het gmail account kunt toevoegen aan webmail?

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?