obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
huawei hg655d traag bij zoeken website
TheoHuawei
Heb sinds 5 dagen het Huawei hg655d modem gekregen bij mijn internet+bellen abonnement. De internetsnelheid zoals getest is naar verwachting : 14 Mb/s. Maar er treedt een enorme traagheid op als ik in de browser (IE) onder Windows XP een link aanklik. Het lijkt er op dat veel tijd nodig is om de site te zoeken na het aanklikken van een link. Mijn vermoeden is dat het iets te maken heeft met de omzetting van een ip-adres naar de naam die er bijhoort via DNS.
Onder Windows 7 merk ik dit probleem echter niet. Met het oude Thomsom-modem van Online had ik dit probleem (ook met XP) ook niet, dus het zit hem in het Huawei-modem.
Weet iemand waar dit aan kan liggen en een mogelijke oplossing?

Theo
 
I R Baboon
Je kan dit topic eens doorlezen en de suggesties volgen.
Als het daarmee is opgelost, weet je zeker waar het probleem ligt.

[TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen!
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
TheoHuawei
Met de OpenDNS instelling in XP lijkt het probleem inderdaad opgelost.
Pagina's laden nu als een speer. Hartelijk dank voor de tip. Als de instelling in het Huawei-modem (DHCP) wordt gedaan, dan lijkt het geen effect te hebben.
Blijft ook de vraag waarom het Thomson-modem dit probleem niet geeft en Windows7 ook niet.
 
I R Baboon
Waar precies het probleem zit, kan ik je niet zeggen.
Het zal wel in het stukje DNS communicatie zitten tussen de Huawei en XP.
Maar je kan je nu in ieder geval zelf verder helpen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'huawei hg655d traag bij zoeken website', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Webmail is heel erg traag Algemeen : 1 09 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
Advertentie