obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken
Internet verbinding klappert continue
tsmit
Ik gebruik Online al paar jaar, recent geupgrade naar 30/3 pakket met nieuw Huawei modem.
Op zich werkt alles maar als ik kijk in mijn Airport Utility (ik ben Mac gebruiker), dan zie ik continu de verbinding connected/disconnected, elke seconde zeg maar. Ik heb van alles geprobeerd en het modem gereset met Wifi aan (standaard instellingen dus) maar niets helpt. Ook een vrij kanaal geselecteerd op Wifi. Ook direct op ethernet aangesloten (dus Wifi uit) maar hetzelfde.

Ik merk bv. ook dat hierdoor mijn mails af en toe even blijven hangen. Als ik hetzelfde test via Airport Utility (die dus in realtime inzicht geeft of er internet verbinding is of niet), dan heb ik elders gewoon continu internet (connected).

Iemand enig idee?
 
I R Baboon
Wat zegt de Huawei over je verbinding?

Status -> WAN -> tab xDSL....
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
tsmit
hierbij de print screen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 28 2013 21:38:22:
ik zie Downstream CRC fouten trouwens enorm oplopen, zie dit plaatje.
nu: 68718.

ligt hier ergens de oorzaak?
tsmit voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door tsmit op 28 maart 2013, 21:38
 
I R Baboon
Je hebt zelfs meer download dan in je contract: 42000 kilobits per seconde.


Als je Apple direct aansluit op de Huawei, zijn er nog steeds rare verbindingsproblemen?
Let op: de Huawei kan niet omgaan met het Bonjour protocol.
Ik weet niet of dat Airport Utility daarmee iets doet.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
tsmit
mac direct met ethernet op modem aangesloten geeft hetzelfde effect (klapperende internet).
42MB download zag ik ook ja, maar ik haal niet meer dan 10MBps.
 
Lutz
Verandert iets aan de verbinding kwaliteit indien je de modem voor een minuut of langer van de netvoeding haalt? Het is maar een idee ...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
tsmit
meerdere malen gedaan. geen effect.

ik zie trouwens ook (veel?) celfouten als ik in modem menu - ATM kijk. zie:

ook de Downstream CRC fouten neemt fors toe.
tsmit voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Gewijzigd door tsmit op 29 maart 2013, 09:10
 
Lutz
Online geeft je meer download bandbreedte omdat je lijn zo matig is. Ik zou met de klantenservice contact opnemen. Indien je dat probleem met ADSL niet had, dan kan je overwegen weer terug te gaan.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
I R Baboon
Hoe ziet je aansluiting eruit van de Huawei?
Hoe is die verbonden met de telefoonlijn?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
I R Baboon
Hey azsxdc! Long time no see...Thumbs Up
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet verbinding klappert continue', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zomer Gekte actie - €70 Cashback op Internet en TV + Alles-in-één! Algemeen : 1 16 aug 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Online maximaal internet pakket Snelheid : 2 18 mrt 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Advertentie