obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
Huawei - VoIP - Router instellingen
dutch1
Vele jaren al niets meer van me laten horen.
Inmiddels is de Fritzbox kapot en heb ik van online de Huawei gekregen die
nu moet worden ingesteld met daarbij natuurlijk het inbellen via
budgetphone en het uitbellen via 12vfoip.

Ik heb als ""tussenstation"" de router FAST. Werkt voortreffelijk. Echter
inmiddels gemerkt dat de router hetzelfde IP-adres had als de Huawei.
Weet niet hoe ik dat moet veraderen. Router dus weer losgekoppelt.
Nu onze beide computers doorverbonden direct met de Huawei, waardoor we in
ieder geval weer op internet kunnen.
Bellen en gebeld worden lukt helaas nog niet. Ik bel uit via VoIP en een Dect-set.. Inbellen gebeurt via Budgetphone. (configuratie: huawei - fast - 2 compters, printer en een tablet en mobiele telefoon) Ik zou dus ook graag tegelijkertijd voor deze apparaten de wifi willen instellen. De compter zelf heeft gwoon een bekabelde verbinding.

Wel rond gekeken op het forum, er staat wel iets over de Huawei maar niet
hoe de instellingen moeten zijn.

Wil je me helpen?
Ik kan inmiddels wel bellen via Voip met de computer. Software van de voip-provider geinstalleerd.

Wederom nu al dankbaar.

Dutch1
 
mRcan
zie link -> http://online.gebruikers.eu/forum/vie...ad_id=4642

voor meer info hoe je het moet doen in
stap voor stap
Op de Huawei HG655d ADSL/VDSL modem/router kan je naar believen een of meerdere VOIP providers aanmelden.
Zoals bijvoorbeeld Voipbuster of Budgetphone of 12voip.
 
Lutz
instellingen voor internet van online staat in de FAQ (linker kant). Waarom wil je twee router gebruiken? Je moet ook nog opletten hoe je de tweede router configureert. Ik zet dan altijd de tweede router in bridged mode, zodat de eerste router de IP adressen uitdeelt...
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
dutch1
het antwoord is dom en kort:
ik heb geen verstand van dit sort zaken , rommel wat, stel de vragen niet op de juiste manier denk ik.
is serieus gemeend, dus geen onvriendelijkheid

inmiddels heb ik van een zwager een Gigaset SX762 gekregen die heeft gewerkt totdat ik ontdekte dat mijn o6-nummer als nasis werd gebruikt en dat was nou net niet de bedoeling.

ik moet dus gewoon opnieuw beginnen.

graag hulp.
overigens heb ik elders op dit forum een soortgelijke vraag gesteld vanmiddag nadat ik het gigasetboek hat doorgeworsteld, maar het werkt allemaal niet

dutch1
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huawei - VoIP - Router instellingen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Advertentie