Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding onstabiel
Nico1952
De internet/telefoon-verbinding valt steeds weg. Al vanaf afgelopen zaterdag. Ik heb allerlei testen gedaan, maar de storing ligt buiten de deur.
Er is al een monteur 'onderweg'. Nu heb ik toch steeds weer even verbinding.
Zou het aan de droogte liggen?
Dat ik af en toe zo maar storing heb, is al jaren aan de hand. Maar nu is het heel erg.

I R Baboon
Kan heel veel oorzaken hebben, maar droogte is eerder onwaarschijnlijk.

Wat heb je al gedaan om het op te lossen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

Nico1952
Op een gegeven moment ben ik gaan bellen met de klantenservice. Tijdens dat gesprek heb ik in de meterkast het bovenste dopje van het aansluitpunt geopend. Dat was dichtgekit, en de rode en blauwe draad bleken los te zitten. Dus het was aan te nemen dat dit loszitten de oorzaak was.

Nu heb ik twee modems. De Huawei en de Thomson. Beide heb ik uitgeprobeerd door de kabel direct tegen de 1A en 1B aansluitpunt te houden, en ook 2A en 2B.
Maar dat hielp niet: het ledje bij 'internet', bleef zwart.
De kabel van het aansluitpunt tot de telefoonaansluiting in de woonkamer, bleek volgens de multimeter geen draadbreuk te hebben.
De kabel tussen telefoonaansluiting en modem, heb ik twee maal vervangen. Ook dat hielp niet.

Ik heb alles doorgesproken met mijn broer, die 40 jaar monteur bij PTT en KPN is geweest. Hij zei dat mijn storing toch echt buiten de deur ligt.

Op dit moment heb ik af en toe internet. Het is wel wat langzamer. Ik kom niet in de buurt van het modem, maar toch valt de verbinding af en toe weg.

Dit heet een intermitterende storing. Dit zijn lastig op te lossen. Want, doordat je 'iets' doet, bijvoorbeeld aan een draad trekken, dan wel het modem verwisselen, kan het best zijn, dat -volkomen toevallig- de verbinding weer tot stand kwam. Je trekt als mens dan gemakkelijk de conclusie dat de storing is opgelost, en dat de oorzaak dus een draadbreuk of een kapot modem was. Maar dat is een bekend vooroordeel: de misvatting van oorzakelijkheid.

Deze storing moet ik al jaren hebben. Nu dus, nu hij een paar dagen duurde, worde duidelijk dat de werkelijke oorzaak buiten de deur ligt. Wat mij betreft mag de monteur een goed onderzoek doen!

I R Baboon
A1 en B1 zijn een aderpaar en A2 en B2 zijn het tweede aderpaar.
Als je een van die paren verbindt met de DSL ingang van het modem, moet het DSL lampje automatisch groen worden. Dat kan best een minuut of wat langer duren.
Dat is de indicatie dat er een verbinding is met de telefooncentrale.
Als dat niet het geval is, is er wat mis met je lijn naar de centrale.
Let wel op dat je alleen de twee middelste kabeltjes gebruikt van de RJ11 stekker.

Het internet lampje geeft alleen aan of er een verbinding is met het netwerk van Online.
Dat is dus nog verderop in het netwerk vanaf de telefooncentrale.
Een DSL lampje kan best groen worden zonder een groen internet lampje, maar als het internet lampje groen is, moet het DSL lampje dat ook zijn.
Gewijzigd door I R Baboon op 01 August 2013, 13:02
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

Nico1952
Ik neem aan dat DSL hetzelfde is als "Broadband".
Die Broadband was ook vaak uit. En soms aan, met "internet" rood of uit.
De storing zal dus bij de verbinding van het netwerk van OnLine moeten liggen?

I R Baboon
Bij de Thomson is DSL hetzelfde als Broadband.
Helaas vinden fabrikanten het noodzakelijk om steeds nieuwe namen te verzinnen voor een en hetzelfde.

Een verbindingsprobleem dus. Wellicht ergens een kabelbreuk of een gare straatkast.

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding onstabiel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 Jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 Dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 Dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 Dec 2018
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen : 5 28 Jun 2018
Advertentie