obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
huawei van buiten netwerk benaderen (ftp, rdp)
dvd
beste,

ik probeer mijn huawei in te stellen zodat ik van buitenaf met remote desktop en ftp in mijn computer kan komen. wat heb ik gedaan:
mijn pc heeft een vast ip adres (192.68.1.100)
met filezilla server heb ik een server draaien. geconfigureerd voor 2 gebruikers inlog op poort 3001 en 3002.
in mijn huawei heb ik bij nat open gezet naar 192.168.1.100 op wan1 met optie ftp de aangemaakte poorten voor connectie op 3001 en 3002 en de fileserver listenport (21 en 2121).

over het lokale netwerk kan ik uiteraard op de ftp server komen, dat werkt allemaal goed. echter als ik via mijn externe ip adres op een andere computer in mijn netwerk probeer in te loggen op mijn ftp server, dan krijg ik connection refused. zowel met filezilla (client) als met firefox (ingebouwde ftp client).

in de firewall van mijn router heb ik geprobeerd een aangepast niveau aan te maken, maar daar moet ik een protocol kiezen (ftp, ssh etc.). als ik daar ftp kies, dan zet die standaard poort 21 open. die poort kan ik niet wijzigen. echter staat poort 21 kennelijk standaard open op de huawei.

mijn vraag, is dit een bekend probleem dat ik niet van buitenaf kan inloggen. of mislukt mijn test poging om via mijn externe ip in te loggen omdat ik dit probeer via een computer die in mijn lokale netwerk hangt (192.168.1 range). wie o wie helpt...
 
Lutz
Je kan natuurlijk niet van binnen je netwerk testen of je van buiten af bij kan komen.

Hetgeen betekend: of het met NAT poort openen lukt valt nog te bezien. Ik ben er geen expert, maar ik had de computer met de ftp server in de DMZ geplaatst met alle gevolgen.

Testen kan je alleen van buiten af. En je hebt geen garantie dat je ip adres niet verandert.

Succes ermee,
....Lutz
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
dvd
je spreekt over in de dmz plaatsen met alle gevolgen van dien, wat is er gebeurd?
 
Lutz
Een router heeft een firewall, die alles van buiten moet afschermen. Denk aan je voordeur. Je kan ze altijd van binnen uit openen, maar niet van buiten. Indien je je computer in de dmz plaatst dan kan je aangevallen worden. Zo een ftp server moet dus in feite op een apaart computer draaien, en niet op je hoofdcomputer.

Maar ja, je moet het maar weten en een goed keuze maken.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'huawei van buiten netwerk benaderen (ftp, rdp)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie