obey-robots.txt
14 Augustus 2018, 19:55
Navigatie
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Verbinding valt steeds weg

RonaldC
Hallo allemaal!

Wij hebben een Huawei modem voor onze Online.nl internet en telefonie.
Sinds een maand of 2 valt steeds de verbinding weg, beginnen de lampjes van voor af aan te knipperen en herstelt zich soms de verbinding na 1 poging, soms pas na 5 of 6 en soms helemaal niet tot ik de modem uit zet en even uit laat staan.

Eerst dacht het dat het een storing van Online.nl was, maar nu het zich maar voor blijft doen (bijna iedere dag wel een paar keer), betwijfel ik het langzaam aan.
In de logs zie ik steeds een kernel intrusion waarschuwing en volgens mij altijd voorafgaand aan het uitvallen van de verbinding (ik check het niet iedere keer).
Kan die intrusion de oorzaak van het wegvallen van de verbinding zijn?

Wat er qua lampjes gebeurd: De lampjes van Power, DSL en Internet gaan na elkaar op groen, vervolgens wordt het telefoontje van VOIP rood en na verloop van tijd wordt dit groen.
Soms is het dan goed, soms wordt het weer rood en gaan de Power, DSL en Internet weer knipperen, soms wordt VOIP helemaal niet groen en gaan de andere lampjes weer van voor af aan knipperen.

Iemand enig idee? Het begint nu toch behoorlijk irritant te worden.

Alvast bedankt!
 
I R Baboon
Hoe is het modem aangesloten op de telefoonlijn?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
RonaldC
Lijn in op DSL en de telefoon aan PHONE 2
 
I R Baboon
Dat zal ook zo moeten. Anders geen internet of telefoon. Wink

Ik bedoel meer het traject tussen modem en hoofdaansluitpunt van de telefoonlijn.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
RonaldC
Oh zo, lol!
Vanuit de meterkast naar het aansluitpunt in de woonkamer en van daaruit direct naar de modem (1,5m kabel ofzo).
 
I R Baboon
Dan zou ik eerst proberen om het modem in de meterkast direct op je hoofdaansluitpunt aan te sluiten.
Want daar zou het modem ook moeten hangen volgens de installatiehandleiding.
Ook zal de helpdesk dit verlangen als je gaat bellen met dit probleem.

Maar eest dus uitzoeken of daarmee het probleem verholpen is.
Als dat niet zo is, denk ik aan een defect modem.

Tips voor het aansluiten:
* Volg de installatiehandleiding precies op.
* Een splitter is alleen nodig als je naast xDSL ook nog een oud analoog KPN belabonnement hebt.
* Er mogen geen aftakkingen zich bevinden naar de slaapkamer bijvoorbeeld VOOR het modem.
Dus modem moet solo aan telefoonlijn.
* Zorg voor zo kort mogelijk kabels. In het installatiepakket heb je die gekregen.
* Afhankelijk van je ISRA/hoofdaansluitpunt kan het noodzakelijk zijn dat je een kabel kapot moet knippen of dat je eerst een aansluitdoosje moet gebruiken.
* Als je een connector af knipt, moet je altijd de twee binnenste kleuren draadjes gebruiken om het modem aan te sluiten.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
RonaldC
Bedankt voor je tips!
Ik hoop van het weekend tijd te hebben om het uit te proberen. Het lastige is natuurlijk dat het een intermiterend probleem is...

Maar het is toch vreemd dat het soms wel, soms niet is, soms vaak, soms weinig en dat terwijl er niks veranderd, niet eens iemand die door de kamer loopt.
Als het een kabel of iets dergelijks zou zijn, zou het "gedrag" toch anders zijn?
 
I R Baboon
Los contact? Kabelbreuk?
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
RonaldC
I R Baboon schreef:

Los contact? Kabelbreuk?


Ja, dat snap ik, maar de stand daarvan verandert toch niet vanzelf?
 
I R Baboon
Je kan het beste de hele bekabeling en bevestigingen nalopen of alles goed vast zit.
Meer dan dit, kan je niet doen.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding valt steeds weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen 5 28 juni 2018, 22:55
Wifi verbinding Algemeen 2 25 februari 2018, 17:04
Wifi verbinding valt weg Algemeen 1 12 januari 2018, 21:23
Internet valt steeds weg Zyxel configuratie en problemen 21 15 mei 2017, 16:08
DSL valt steeds weg Algemeen 11 10 maart 2017, 11:17
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo01:46:48
| meer240709:22:56
| pawelko 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?

03 november 2017, 14:10
geen tv al dager na de update