obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken
Onstabiele verbinding
DJWK
Goedemiddag mensen,

Sinds een aantal weken heb ik "alles in een" van online alleen ben ik zeer ontevreden over de stabiliteit van het internet. De snelheid van het internet is op zich prima en de ping schommelt tussen de 30 en de 40 dus dat lijkt mij ook vrij normaal voor een adsl verbinding maar het volgende probleem doet zich echter voor:

Tijdens het spelen van onlinegames wordt regelmatig de verbinding heel kort verbroken. Op het moment dat de verbinding verbreekt schiet de latency ruim boven de 100 en blijft de game kort hangen wat uiteraard zeer vervelend is. Dit doet zich bij meerdere games voor.
Ook bij het openen van internet pagina`s blijft de verbinding regelmatig kort hangen.

De pc en Playstation waarop het probleem zich voor doet zijn bekabeld aangesloten. Tussen het modem en en het isra punt zit circa 50 cm kabel. Uit wanhoop heb ik het israpunt opengemaakt (Weet dat dat niet mag) en de kabel rechtstreeks op het aderpaar aangesloten die uit de grond komt echter heeft dit geen verbetering gebracht.

Uiteraard heb ik ook even in het modem zitten rondneuzen en maak mij ernstig zorgen over de waarden. Het modem betreft een HG655d en deze geeft zeer veel fouten zoals te zien is in het onderstaande schema:



DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 2 Dagen 23:27:43

Lijnstatus

Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1015
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 15139
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype Interleaved


Upstream SNR (dB) 8.6
Downstream SNR (dB) 8.2
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.1
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 19
Upstream CRC fouten 176
Downstream CRC fouten 5325
Upstream FEC errors 340330
Downstream FEC errors 15835870

Lijn Demping Status
Upstream demping (dB) 11.9
Downstream demping (dB) 21.5

Voordat ik de klantenservice ga bellen, wil ik jullie vragen om eens naar mijn waarden te kijken. Naar mijn menig lijkt mij dit niet echt in orde maar het kan zijn dat ik het bij het verkeerde eind heb.

Zijn er nog stappen die ik zelf kan ondernemen voordat ik de klantenservice ga bellen? Aanvullende info zal ik op verzoek plaatsen.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie input
Gewijzigd door I R Baboon op 30 oktober 2013, 15:09
 
I R Baboon
De waardes uit je modem geven niet de reden aan waarom je met deze klachten zit.
Als je zorgen maakt over de FEC en CRC fouten, is dat niet nodig.
Het belangrijkste zijn CRC fouten, die kunnen niet hersteld worden door het modem en moeten opnieuw verzonden worden.
Bij FEC fouten kan het modem die wel zelf herstellen.
En die aantallen zijn bij een uptime van twee dagen niets bijzonders.

Ben je bezig met iets te uploaden of bezig met torrents tijdens de problemen?
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
DJWK
Beste I R Baboon,

Ten eerste vriendelijk bedankt voor u reactie.

Op het moment dat het probleem zich voor doet wordt er verder niets met de verbinding gedaan behalve het spelen van een spelletje.

Op het moment dat ik een ping flood doe naar bijvoorbeeld www.google.nl, krijg ik ook regelmatig een timeout. Tussen het modem en de systemen zit 20 meter UTP kabel van naar mijn menig redelijke kwaliteit.
 
I R Baboon
Heb je de Huawei al eens herstart?
En dan bedoel ik even een minuut de stroomstekker eruit.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
DJWK
Ja zeker, inmiddels vele malen het modem gereset echter zonder enig resultaat. Ben inmiddels al een week of 4 met dit probleem aan het klooien. Ik kan aankomend weekend eens een ander modem aansluiten om te kijken of het probleem in het modem zit. Kan ergens wel even een speedtouch regelen om te testen.
 
I R Baboon
Een ander modem uittesten lijkt mij een goed plan.
Heb je niet toevallig een modem liggen van de vorige ISP?

Het is niet zo eenvoudig om precies te achterhalen wat er loos is.
Zo te zien zijn de meest voorkomende oorzaken hier niet van toepassing.
Dan moet je gaan zoeken naar dingen/plekken die niet voor de hand liggen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Onstabiele verbinding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
5 dagen na bericht van oplevering nog steeds geen verbinding Opleveringsproblemen : 4 07 dec 2018
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing : 6 02 dec 2018
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen : 5 28 jun 2018
Advertentie