obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Mac-adres veranderen.
Heisa
Weet iemand een oplossing voor het veranderen van het mac-adres van de computer.
Ik deed dat weleens met mijn oude modem om zo een nieuw ip-adres te krijgen.

Ik begrijp dat online een dynamisch ip-adres heeft maar ik heb er nog niets van gemerkt.
Ook op mijn derde modem krijg ik hetzelfde ip-adres van online.

Groetjes
 
I R Baboon
Het MAC adres veranderen van je PC zal je geen ander WAN ip adres opleveren.
Men kijkt naar het MAC adres van de Huawei om een IP adres aan te binden.
En die kan je niet veranderen.
Het WAN ip adres is inderdaad dynamisch. Maar in de praktijk verandert dat zelden.
Pas als de DHCP server van Online opnieuw opgestart wordt, na bv. een storing, heb je kans op een ander adres.

Maar waarom een ander WAN ip adres?
Gewijzigd door I R Baboon op 01 december 2013, 17:50
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Heisa
Soms om een ban te omzeilen. :-)
Maar als ik de Friztbox aansluit kan ik het mac-adres van de router wel vernaderen en dan zal ik toch wel een nieuw ip-adres krijgen.
Overigens werk ik ook via een vpn-server.
 
I R Baboon
De methode om je ware IP adres te verhullen is om te werken via een proxy.
Er bestaan talloze betaalde en gratis oplossingen op het net.
Met een simpele plugin van Firefox/Chrome kan je al heel ver komen.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Heisa
Ik werk via VPN strong. Snel en betrouwbaar
 
CnC
Het externe ip-adres is niet gekoppeld aan het mac-adres van je modem maar aan de apparatuur in de wijkcentrale die aan jouw lijn gekoppeld is. Dus tenzij je die weet te vervangen blijf je hetzelfde ip-adres houden. Daarbij kunnen onderhoudswerkzaamheden of een poortwissel (wat nog wel eens gedaan wordt als je van ADSL2+ naar VDSL gaat) ook zorgen voor een ander ip-adres. Maar wanneer dat gebeurd is niet te voorspellen op voorhand.

Een betere oplossing is inderdaad een proxy of een VPN service.
 
Heisa
Ik begrijp het.

Bedankt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Mac-adres veranderen.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Wat is het adres van de DHCP server van Online.nl? Zyxel configuratie en problemen : 1 08 jan 2018
Live e-mail adres niet herkend Email : 5 15 feb 2017
Vast IP adres Zyxel configuratie en problemen : 2 19 feb 2016
Advertentie