obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Waarvoor en hoe gebruik je een switch, router of een access point achter dit modem? Hoe krijg ik mijn NAS, netwerkprinter, enz. in mijn netwerk? Hoe deel ik mijn web-, smtp-, ftp-, enz. server met anderen op het internet? Hoe kan ik online spellen spelen op mijn xbox, ps3, wii, psp, enz.? Hoe sluit ik mijn iphone, ip-tv, ip-telefoon, ata, enz. aan op deze router en moet ik dan nog speciale dingen instellen?
 Onderwerp afdrukken
huawei HG655d usb aansluiting (hd of usbstick)
ultimate-titane
goede dag,

ik heb al diverse berichten en forum's bekeken over het aansluiten van een externe hardeschijf of usbstick op een hg655d. ik heb diverse stappen al ondernomen die in dit bericht verder zal beschrijven. Maar laat ik eerst uitleggen wat ik wil, wellicht is het niet eens mogelijk. Ik wil graag mijn externe hd via de usbpoort aansluiten op mijn router. voor het gemak probeer ik het eerst met een usb-stick dit omdat ik deze makkelijker kon formateren naar fat32.

stappen die ik heb ondernomen zijn als volgt.

1. usbstick 32 gig gefomarteerd naar fat32 en in de router geplaatst
2. video bestand op gezet voor testen
3. in de router ftp aangevinkt, gebruikersnaam, wachtwoord en poort ingevuld
4. poort opengezet

het leek mij dat nu de usb (later mijn hd) via netwerk oid dergelijk te zien zou zijn, dit is niet het geval ik twijfel nu ook of dit uiteindelijk ook kan? Ik kan mijn usb wel vinden met mijn pc via ftp://83.117.enz. er komt dan een popup waarin ik mijn gebruikernaam (gn) en wachtwoord (ww) in kan vullen. dan kan ik op de usb en vind ik de file. Ik kan verder niets veranderen of mapjes aanmaken.
Wanneer ik op het zelfde ftp adres toegang probeer te krijgen via mijn telefoon op tablet kom ik er niet in en beland ik automatisch in google search.

mijn vraag is dan ook, hoe kan ik nu mijn usb stick (later hd) zo instellen dat ik hem als externe opslag kan gebruiken. zodat ik bijvoorbeeld via mijn tablet een torrentfile direct op mijn hd kan downloaden, en hoe kan ik zorgen dat mijn tv de aangesloten externe opslag in mijn router kan zien?

alvast bedankt voor het meedenken!

hartelijke groet
 
Donpedro

Quote

After a portable storage device is connected to the USB port on the rear panel of the HG655d, you can configure the HG655d as a File Transfer Protocol (FTP) client.
Through the HG655d, the files on the FTP server can be downloaded to the removable storage device.

Dit komt uit de gebruiksaanwijzing van de HG655d.
Het toestel levert dus alleen de FTP service, maar geen NFS/CIFS of printer-server .. zoals bij 'echte' modem/routers wel vaak de mogelijkheid bestaat.
Conclusie, wat jij wil gaat je met de HG655d niet lukken.
 
ultimate-titane
Donpedro,

bedankt voor je snelle reactie. wat jammer dat het niet mogelijk is. Als ik het goed begrijp kan ik de usb aansluiting alleen gebruiken om files vanaf te lezen.

groet
 
I R Baboon
Dat is ook de bedoeling van FTP. File Sharing Protocol. Dus bestanden delen.
Je kan ook het beste een FTP programma gebruiken daarvoor.

Wil je meer functies of andere manieren van bestanden delen, moet je omkijken naar een NAS.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'huawei HG655d usb aansluiting (hd of usbstick)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
VOIP op de Huawei Huawei configuratie en problemen : 207 27 nov 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie