obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Uitbellen met een bepaald sip account (HG655d)
ronald1975
Ik heb dus 3 voip accounts ingesteld (zie eerdere topic), en twee toestellen aan m'n HG655d hangen.

Nu wil ik dat beide telefoons uitbellen via het tweede voip account. Ik klik op Geavanceerd, Telefonie. Daar zie ik twee interne nummers, 11 en 12.

Van beide nummers heb ik bij "Uitgaande instellingen" het tweede SIP account geselecteerd, echter als ik naar m'n 06 bel dan zie ik het nummer van het laatste SIP account. Het lijkt dus alsof de instelling wordt negeert en default altijd het laatste SIP account wordt gepakt?

Wie o wie heeft de oplossing :-)
 
Lutz
Je kan te maken hebben met twee effecten: nummer 1: reboot het modem. Soms worden instellingen niet goed overgenomen, maar naar een reboot weet je of de instellingen zijn geaccepteeerd of niet.
nummer 2: je kan met het Huawei modem alleen via Online uitbellen.

Oplossing: mits je met firebug je sip gegevens kan uitlezen dan kan je een eigen modem gebruiken.

Online gebruikt ADSL2+ en VDSL2 voor zijn verbindingen. Ik heb geen verstand van televisie kijken via online.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
ronald1975
Even gelijk inhaken op nummer 2: dit lijkt me (met alle respect) redelijke onzin?

Nummer 1 lijkt de oplossing te zijn.
 
Lutz

Quote

ronald1975 schreef:

Even gelijk inhaken op nummer 2: dit lijkt me (met alle respect) redelijke onzin?

Nummer 1 lijkt de oplossing te zijn.


Waarom redelijke onzin?

Oplossing nummer 2 kwam al eerder op dit forum in beeld.

Fijn om te horen dat nummer 1 heeft gewerkt.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Tiger
ronald1975 schreef:

Even gelijk inhaken op nummer 2: dit lijkt me (met alle respect) redelijke onzin?

Nummer 1 lijkt de oplossing te zijn.


Lijkt dit zo dat 1 de oplossing is OF IS dit de oplossing
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Uitbellen met een bepaald sip account (HG655d)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Hoe sip account aanmaken op de Zyxel VMG8324-B10A Zyxel configuratie en problemen : 2 03 jan 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 mei 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 aug 2018
Advertentie