obey-robots.txt
15 November 2018, 08:13
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Ledenenquête
Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen?

Ja
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Ja 36% [73 stemmen]
36% [73 stemmen]

Nee
Ledenenquête: Heb je de oplossing voor je probleem op dit forum gevonden/gekregen? Nee 64% [128 stemmen]
64% [128 stemmen]

Stemmen: 201
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 25 jun 2009

Enquête-archief
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Online Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

DSL-Verbinding valt telkens een paar seconde weg

jonix
Hallo,

De laatste tijd als ik op internet zit, valt het weg en krijg ik een schermpje ervoor met:

Indien de DSL-verbinding is uitgevallen, kunt u hier de backup UMTS verbinding in-, of
uitschakelen.

UMTS Status: Niet verbonden DSL-verbinding Status: Verbroken/Verbonden

als opties om op te klikken krijg ik dan: "verbinden" en "verbreken".

Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Mvg,

Jordy
 
Donpedro
{geintje}Het regent ergens in China?{/geintje}

We zullen wel iets meer info moeten hebben dan dit.
  1. Welk modem heb je
  2. Wat is de status van de lampjes op je modem
  3. Treed de klacht op in het Wifi signaal
  4. Zijn er problemen ook op de vaste aansluiting

.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI Wanprestatie

Het e-mailadres van Online.. ksonb1@online.nl
Een optie om beweging in je klacht te krijgen, is deze plaatsen op Klachten Kompas
 
jonix
Hey,

Sorry voor het gebrek aan info, heb dr niet zoveel verstand van Grin.
Het modem is een Huawei HG655d
De lampjes branden allemaal groen zoals het hoort, en het wifi signaal is ook prima.
Het internet valt oom aar voor een paar seconden weg, en hersteld daarna weer...
 
WitteKat
Ik heb precies hetzelfde probleem met de Huawei HG655d. Op willekeurig tijden valt het internet weg (zowel wifi als bedraad) voor een paar seconden en vervolgens werkt het weer.

De modem werkt gewoon ik kan deze bereiken via 192.168.1.1 en de lampjes branden (DSL/Internet) zoals het hoort.

- Heb de laatste firmware opnieuw erop gezet
- Reset modem
- Op standaard instellingen laten

Het probleem is nog steeds niet verholpen.
 
Donpedro
De HG slaat in een logfile alles op, zoals firewall attacks, maar ook of je voice centrale ingelogd is of dat de DSL verbinding wegvalt.

Dit logfile kun je vinden onder Onderhoud > Log > Log weergeven tab.

Daar zou je dan opzoek kunnen gaan naar een volgende gelijkende regel
2014-01-30 21:13:40 Deamon Notice cms 1 WAN connection WAN1_INTERNET_blablabla disconnected.\x28ERROR_ISP_DISCONNECT\x29

Kan zijn dat je logfile erg groot is, dan zou je kunnen kiezen om hem een op te slaan en dan het logfile in de HG te wissen.
Niet dat dit gaat helpen om je probleem op te lossen, maar puur dat je een frisse start maakt met je logfile.

Als er veel van dit soort fouten in je logfile staan, dan detecteerd je modem ook zelf dat er even een connectie error is.
Maar het kan ook zo zijn dat het te kort duurt en je geen enkele melding in je logfile gaat vinden.

Donpedro voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

.
--------------------------====================-----------------------
Wanprestatie: ingebrekestelling en verzuim en de WIKI Wanprestatie

Het e-mailadres van Online.. ksonb1@online.nl
Een optie om beweging in je klacht te krijgen, is deze plaatsen op Klachten Kompas
 
WitteKat
Donpedro schreef:

De HG slaat in een logfile alles op, zoals firewall attacks, maar ook of je voice centrale ingelogd is of dat de DSL verbinding wegvalt.

Dit logfile kun je vinden onder Onderhoud > Log > Log weergeven tab.

Daar zou je dan opzoek kunnen gaan naar een volgende gelijkende regel
2014-01-30 21:13:40 Deamon Notice cms 1 WAN connection WAN1_INTERNET_blablabla disconnected.\x28ERROR_ISP_DISCONNECT\x29

Kan zijn dat je logfile erg groot is, dan zou je kunnen kiezen om hem een op te slaan en dan het logfile in de HG te wissen.
Niet dat dit gaat helpen om je probleem op te lossen, maar puur dat je een frisse start maakt met je logfile.

Als er veel van dit soort fouten in je logfile staan, dan detecteerd je modem ook zelf dat er even een connectie error is.
Maar het kan ook zo zijn dat het te kort duurt en je geen enkele melding in je logfile gaat vinden.


Ik kan gewoon bij de modem komen als het internet wegvalt dus heb ik dat meteen gedaan zodra het wegviel maar er staat niks in de logfile wat lijkt op:

2014-01-30 21:13:40 Deamon Notice cms 1 WAN connection WAN1_INTERNET_blablabla disconnected.\x28ERROR_ISP_DISCONNECT\x29

En die twee lampjes (DSL/Internet) branden terwijl ik toch echt geen verbinding heb. Kan ook niet aan de apparaten liggen heb 2 PC's bedraad en een laptop/mobiel op wireless, het valt overal weg.
 
I R Baboon
Doe eens een ping test tijdens de internet problemen.
Ping dan het modem en een externe site cq ip adres.
Als er echt geen verbinding is, zou dat een positief en een negatief resultaat opleveren.
Kijk voor de beste satelliet links naar Satelliet.start-plaats.nl
 
Diem
Gisteren is bij ons het internet uitgevallen (router Huawei HG655D).
We hebben Online gebeld en ze denken dat de router kapot is. Opsturen duurt 3 werkdagen en dat betekent dat we t/m dinsdag zonder internet, tv, en telefoon zitten thuis...
Aangezien wij vaker Online hebben gebeld en vaak hebben gemerkt dat de ene medewerker totaal iets anders zegt dan de andere, wil ik het probleem hier nog even voorleggen.
Ook wij krijgen de melding: 'Indien de DSL-verbinding is uitgevallen, kunt u hier de backup UMTS verbinding in-of uitschaken.'
Verder als je het probleem wil oplossen verschijnt er: 'U dient mogelijk een account aan te maken bij de internetprovider (ISP) van dit netwerk voor internettoegang.'
Ik heb de retour gereset, nieuwe DSL bedrading naar de router geprobeerd op advies van de klantenservice, maar dat maakt allemaal geen verschil.

Iemand weet wat dit kan zijn? Zou de router echt kapot zijn?
Gisteren is het internet eind van de ochtend ineens uitgevallen.
De lampjes 1,2,3 branden gewoon groen, net als de WLAN en de aan/uit knop. Het internet incoontje brandt niet en het telefoontje kleurt rood.
Het heeft best wel spoed, want nu zit ik op school op internet. Als ik straks weer thuis ben, wordt het voor mij lastig om dit forum te bereiken.

Alvast bedankt!
Gewijzigd door Diem op 04 maart 2016, 09:23
 
Tiger
Wat bedoel je met de retour stand gereset !!!
Zet de router eens in de fabrieksstand terug.
Aan de linker kant met een paperclip in het gaatje een tiental seconden ingedrukt houden als het probleem dan niet opgelost is zal je toch moeten wachten op de nieuwe router.
 
Diem
Dat heb ik gedaan maar zonder resultaat.
Ik heb opnieuw Online gebeld, maar deze medewerker denkt dat het niet aan de router ligt. De foutmelding gaat voornamelijk over de DSL verbinding die er niet is. Hoe krijg ik de DSL verbinding aan de praat?
Ze kunnen een monteur sturen maar die kan pas 18(!) maart langskomen. Tot die tijd geen internet, tv en telefoon is voor ons een ramp, aangezien wij ook een webshop hebben.

Iemand die een idee heeft alsjeblieft? Er is dus geen DSL-verbinding, opeens mee gestopt gisterochtend. Hoe kunnen we dat aan de praat krijgen?
 
data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DSL-Verbinding valt telkens een paar seconde weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
DSL verbinding valt elke 15 tot 20 minuten uit Storing 4 15 november 2018, 01:06
Verbinding nefit easy met ZyXEL Zyxel configuratie en problemen 5 28 juni 2018, 22:55
Wifi verbinding Algemeen 2 25 februari 2018, 17:04
Wifi verbinding valt weg Algemeen 1 12 januari 2018, 21:23
Internet valt steeds weg Zyxel configuratie en problemen 21 15 mei 2017, 16:08
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wanabo00:44:18
| DuVeL06:12:26
| Sandro09:01:57
| harmposthumus11:10:54
| Stanneman21:41:16
| SrA-tje 1 dag
| timterhorst 1 dag
| Kuifje09 1 dag
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

24 oktober 2018, 12:00
weet iemand hoe je het gmail account kunt toevoegen aan webmail?

20 april 2018, 16:08
Kan je mij aub uitleggen hoe je die switch moet aansluiten?

12 maart 2018, 00:27
er is een stelling: werknemers moeten meer invloed krijgen op de gang van zaken in bedrijven. wat zou een goede tegenargument zijn?

14 februari 2018, 16:42
Iemand enig idee hoe ik mijm wifi snelheod kan verhogen. Ik heb 100 mb/s van online en een zyxel routwr. Alle stappen zijm doorlopen bij de klanten service. Bekabeld haal ik o0 mb en wifi 30

13 november 2017, 08:47
Krijg de melding S004 - hoe op te lossen?