Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
HG655D varierende snelheid
martin900
Beste forumleden,

Ik heb sinds de laatste 2 maanden veel problemen met mijn 655D, de snelheid en ping varieren enorm, zo erg dat geen enkele online spel te spelen valt vanwege de enorme "lag spikes".

Mijn normale internetsnelheid is volgens speedtest +-28-29Mbit met ongeveer 20-25ms ping, echter is het in de afgelopen tijd vaak max. 4-5Mbit / 150-200ms ping.
Gisteren heb ik contact opgenomen met Online maar zij konden de oorzaak van het probleem niet vinden, volgens hun is de aansluiting gewoon 30Mbit maar tijdens het downloaden van een 500MB bestand van een FTP site van online was de snelheid ongeveer 250Kb/s, soms eventjes 1.0MB/s en zakte vervolgens weer naar 250Kb.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

- Router resetten naar fabrieksintellingen en vervolgens alles opnieuw ingesteld (ook geprobeerd met andere WiFi kanalen, 802A/G/N etc. etc.)
- Andere ethernet en telefoonkabels
- Snelheid getest op: Asus N55SF (Wifi/LAN), Acer E1-572, iphone 4s, ipad 1 en een oude thinkpad r500 - op alle machines hetzelfde resultaat.

Ik vermoed dat de CPU van de router het begeven heeft, omdat de oude ST706 die ik nog had liggen wel prima werkt maar niet meer dan 15Mbit haalt (hardware te oud?).

Dit is de normale snelheid:
3292806521

Voor de grootste deel van de tijd ziet het er zo uit:
3292822815

Bijvoorbaat dank voor alle tips!
Gewijzigd door martin900 op 08 February 2014, 23:54

I R Baboon
De Thomson kan alleen ADSL2+. Dat verklaart dat je maar tot 15 Mbit haalt.
De Huawei is een combi modem ADSL/VDSL. En 28 Mbit zijn VDSL snelheden.
Dat verklaart het snelheidsverschil.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]

Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'HG655D varierende snelheid', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 May 2020
Huawei hg655d als access point aansluiten achter fritzbox Huawei meer apparaten aansluiten : 7 14 May 2019
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 Dec 2018
IP camera EscamQD530 aan Huawei HG655d Huawei meer apparaten aansluiten : 3 23 Aug 2018
Te lage snelheid Snelheid : 4 02 Jan 2018