obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Sommige websites plots niet meer bereikbaar
ssegers
Hallo allemaal,

Wij zijn zelf geen netwerkexperts, dus vandaar dat ik het probleem hier voorleg.
Sinds een paar uur kunnen wij sommige websites (bijv. Google) niet meer bereiken. Dit forum kan ik echter dan weer wel bereiken en e-mail (Windows Live Mail 2011) werkt ook gewoon als normaal. Als ik naar Google wil, dan zegt ie:
"Deze pagina kan niet worden weergegeven

•Controleer of het webadres http://www.google.nl juist is.
•Zoek de pagina met een zoekmachine.
•Vernieuw de pagina na een paar minuten."

We spelen hier ook World of Warcraft en daar kunnen we ook niet meer op. Ik heb al van alles nagelezen en bekeken, maar ik snap er niet al te veel van... Smile Wat ik wel weet is het volgende:
Het gaat om een HG655D modem welke we sinds medio december 2013 hebben. Er zijn 2 laptops (draadloos) op aangesloten, 2 mobiele HTC telefoons en 1 iPad. Bij allemaal zit het probleem dat sommige websites niet bereikbaar zijn. Dit probleem heeft zich nooit eerder voorgedaan. We hebben het modem al teruggezet naar standaardinstellingen, de stekker uit het stopcontact gehaald voor 20 seconden en de reset button gebruikt, maar dit werkt allemaal niet. Ik zie ook nergens een foutmelding staan, behalve dan degene die hierboven staat bij het oproepen van sommige websites.

Zoals gezegd hebben wij dit modem en dit internet sinds medio december 2013, toen kwamen we hier wonen. Om World of Warcraft überhaupt te kunnen spelen, hebben we de instellingen van Blizzard Entertainment gevolgd voor het instellen van een firewall. De firewall die we gebruiken is die van AVG Internet Security 2014. Die van het modem zelf is uitgeschakeld. Dit hebben we al sinds het begin af aan dus en is niet recentelijk veranderd. In ons vorige huis hadden we een Fritz! Livebox van XS4ALL en ook bij die hadden we de firewall uit staan en gebruikten we die van AVG.

Kan iemand mij helpen om weer overal bij te kunnen komen? Als ik meer informatie moet geven, dan ook graag in 'Nijntje taal' hoe ik dat moet doen... Smile Wij zijn namelijk geen netwerkexperts zoals gezegd Smile

Alvast bedankt!

Gr. Simone

EDIT[b]: Ik weet niet wat ik heb gedaan, maar ik kan weer bij Google komen en ook weer op WoW inloggen.... Hoop dat het zo blijft iig Smile [/b]
Gewijzigd door ssegers op 21 maart 2014, 03:56
 
Lutz
Dat zou een DNS probleem kunnen zijn. Je kan proberen de openbare DNS servers van Google te gebruiken. Of je wacht een uur, dan lost zich zo een probleem van zelf op.

Je kan controleren, of het een DNS probleem is, door voorafgaand het IP adres van een website, b.v. van WoW, uit te zoeken en op te slaan.

Kan je dan tijdens een storing niet naar het gewoon webadres gaan, maar wel spelen indien je rechtstreeks naar een ip adres gaat, dan weet je het zeker.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sommige websites plots niet meer bereikbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Fritzbox 7590 Telefonie werkt niet Eigen modem configuratie en problemen : 5 05 feb 2022
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Inbuild chromecast niet gevonden Algemeen : 1 16 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
Playstation 4 nooit meer verbindingsproblemen. Zyxel meer apparaten aansluiten : 1 23 sep 2019
Advertentie