obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier je vragen over email
 Onderwerp afdrukken
Ontvang geen afleverstatusnotificaties
Prawo
Als ik en mailtje verstuur heb ik via "Opties" in de menubalk niet alleen de mogelijkheid de prioriteit van het bericht in te stellen, maar ook om een Leesbevestiging te vragen en om bericht te krijgen als het bericht bij de ontvanger is bezorgd.
Nu ontvang ik sinds geruime tijd nooit meer deze zogenaamde Afleverstatusnotificaties als ik er om vraag.
Waaraan kan dit liggen? Ik gebruik als e-mail client Thunderbird versie 24.6.0
 
Lutz
In de eerste plaats kan de ontvanger instellen, of die bij leesbevestigingen de ontvanger zal waarschuwen of die een leesbevestiging wil geven, of op automatisch geen leesbevestiging wordt verstuurd, of automatisch altijd een leesbevestiging wordt verstuurd.

Kan je misschien aan je zelf aan een ander account een mail met leesbevestiging sturen?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Prawo
Dat weet ik.
Het gaat ook niet om leesbevestigingen (die werken naar behoren) maar om afleverstatusnotificaties. die aangegeven of een bericht is afgeleverd en/of geopend op de pc van de ontvanger. Daar hoeft de ontvanger geen aperte actie te ondernemen.
 
Lutz
Meneer google heeft mij dit laten vinden:
https://support.mozilla.org/nl/kb/ver...tificaties

Ik citeer uit die bron:

"De positieve afleverstatusnotificatie wordt ook steeds minder populair. De meeste e-mailservers hebben deze optie uitgeschakeld, omdat de afleverbevestiging het adres op een mailinglijst van een spammer valideert, en dit min of meer een privacykwestie betreft. Heeft de accounteigenaar de e-mailprovider toestemming gegeven voor het bevestigen van zijn of haar e-mailadres?"
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Prawo
Dank voor je snelle reactie.
Of iemand toestemming heeft gegeven weet je natuurlijk nooit. Ik zou zelf niet eens weten hoe ik dat aan of uit kan zetten en besteedde daar ook nooit aandacht aan.

Het lijkt er dus op dat Online.nl mailserver deze optie heeft uitgezet.
Toen ik tot eind vorig jaar nog bij xs4all zal kreeg ik wel steeds keurig notificaties. Zelf heb ik aan mij e-mailinstellingen verder niets veranderd.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ontvang geen afleverstatusnotificaties', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
ZyXEL VMG8324-B10A Lan na 5min geen ip adres meer Zyxel configuratie en problemen : 2 08 jun 2020
ZyXEL VMG8324-B10A VDSL verbonden maar geen IP adres Helpdesk : 2 14 apr 2020
Overgestapt maar krijg geen IP (Opgelost) Opleveringsproblemen : 5 22 jan 2020
Overgestapt maar geen internet Algemeen : 2 05 jan 2020
Geen interactie tv Canal Digitaal! Bekend probleem online.nl Onopgeloste aangemelde problemen bij Online : 1 27 jul 2019
Advertentie