obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Meerdere keren per dag wegvallen verbinding, livebox icm router.
ropje
Router Probleem?

Hallo,

Ik heb sinds enkele weken last van het compleet wegvallen van mijn verbinding. Mijn pcs zijn aangesloten op een router en vervolgens op de Livebox. De verbinding is snel, maar valt ongerelmatig compleet weg (paar keer per dag). Nou is het euvel direct te verhelpen door mijn lanverbinding te 'disablen' en vervolgens direct te 'enablen'. Hiermee is de verbinding weer compleet hersteld en is het wachten op de volgende uitval.
Ik heb geprobeerd om met 1 pc contact te maken met de livebox, zonder router, en dan verloopt de verbinding zonder enig probleem. Het lijkt me dus aan de router en de 5 aansluitingen te liggen.

Weet iemand wellicht wat hieraan te doen is? Moet ik iets speciaals instellen op mijn router? Het disablen en enablen van mijn verbinding op 1 pc wijst op een adres-gerelateerd probleem... maar hoe los ik dit op?

Alvast bedankt voor de replys!
Gewijzigd door ropje op 29 oktober 2006, 22:45
 
Richard
Het zou een paar oorzaken kunnen hebben. Een kennis van me had hetzelfde probleem en dien's router bleek defect.

Dat hoeft echter niet altijd het geval te zijn. Welk merk router heb je? Soms wil bijvoorbeeld ook een firmware upgrade wel eens helpen.

Greetings, Richard.
 
ropje
Beste Richard,

Ik heb een Sitecom 4s of Sitecom DC-202 (CM1034xxx-A). http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxst...ecom4s.php

De firmware is al tijden niet meer geupdate van deze router, maar er is ook geen nieuwere uit.

Ik hoef toch niets speciaals in te stellen op deze router, wel? Ik hoef nog even geen poorten te forwarden en dergelijke (dat kan evt later wel).
Gewijzigd door Richard op 30 oktober 2006, 14:31
 
Richard
Ahjasses... daar was ik al bang voor de DC202, oud model, geeft vaker dit soort problemen, vooral als hij ouder dan een jaar is.

Ik ben bang dat het over en uit is met dat apparaat. Hier heb ik geen oplossing voor, misschien iemand anders nog wel.
Maar da's dezelfde als mijn kennis ook had. Mocht je een nieuwe gaan halen adviseer ik een Linksys.

P.s. ik heb even je CM nummer aangepast, dit uit veiligheidsredenen.

Greetings, Richard.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Meerdere keren per dag wegvallen verbinding, livebox icm router.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zelf Router op glasvezel Online Alles-in-1 met Glasvezel : 1 16 sep 2020
zakelijke PC - Router gaat op standby Zyxel configuratie en problemen : 2 16 feb 2020
Wifi verbinding voor mijn pc. WiFi : 2 03 jan 2020
Vpnnord via 2e netgear router Algemeen : 1 15 jul 2019
Wel verbinding, geen internet Storing : 1 30 dec 2018
Advertentie