obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wat is er mogelijk met het modem en hoe doe je het? Hoe kom je in het configuratiescherm? Heeft deze router wireless? Waar vind je wat in de schermen? Kun je nog extra dingen instellen, bijv. via telnet? Zijn er problemen bekend met dit modem? en hoe los je ze op?
 Onderwerp afdrukken
Problemen VoIP sinds 19/20 dec 2014?
Ano
Hallo mensen,

Ik heb al lange tijd de TP-Link TD-VG3631 (300Mbps Wireless N VoIP ADSL2+ Modem Router) in gebruik. Gaat allemaal zonder problemen.

Maar tien dagen geleden kreeg ik dit e-mailtje van Online:

"Zoals we u eerder per e-mail hebben laten weten is uw telefoniedienst vannacht omgezet naar ons nieuwe technische platform.

De verbinding komt in bijna alle gevallen vanzelf weer tot stand. Mocht dat niet zo zijn, dan adviseren wij u om uw modem opnieuw op te starten. Dit doet u door de stekker van uw modem uit het stopcontact te halen, een minuut te wachten en deze weer aan te sluiten. Het kan tot 30 minuten duren voordat uw telefoniedienst weer werkt."

Sindsdien krijg ik geen VoIP gesprekken meer binnen: degene die belt, krijgt een bezet-toon te horen.
Uitgaande gesprekken gaan wel zonder probleem.
Het modem meldt dat de VoIP status "up" is.

Om te testen nog even de Huawei HG655d van stal gehaald: daarmee werkt VoIP zonder problemen!

Iemand een idee wat er bij Online is veranderd en wat ik moet veranderen in mijn instellingen van de TP-Link?

Bedankt!
 
Ano
Oplossing gevonden: Online blijkt de serveradressen en inlognaam te hebben gewijzigd (http://online.gebruikers.eu/forum/vie...rowstart=0).
Password is gelijk gebleven, even alles opnieuw uitgelezen met Firebug (http://online.gebruikers.eu/forum/vie...post_41199).
Alles draait weer!

Maar goed dat ik mijn Huawei modem nog heb bewaard en niet heb weggegeven of weggegooid...
 
I R Baboon
De Huawei heb je officieel in bruikleen. Dus wegdoen is niet verstandig als ze verlangen dat je hem terugstuurt einde contract.
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Ano
Toch staan er een stuk of 20 te koop aangeboden op Marktplaats...

Voor degenen die het interessant vinden:
Ik heb het na veel vijven en zessen voor elkaar gekregen om een veilig gast-WiFi-netwerk voor elkaar te krijgen. Mijn TP-Link modem (en ook het Huawei modem) had deze functionaliteit niet.
Was best ingewikkeld maar uiteindelijk toch gelukt, zie https://groups.google.com/forum/#!top...8KrSPna8_Q.
 
I R Baboon
Klopt. Zo staan er ook Tele2 modems/decoders te koop die ook in bruikleen zijn.
Ze zullen wel er voor betaald hebben, neem ik aan.

Direct gekopieerd uit de actuele voorwaarden:

Artikel 8 Het modem
8.1 Als Online.nl een Modem ter beschikking stelt op basis van huur of bruikleen,
geldt het in dit artikel bepaalde. Indien terzake niets is overeengekomen,
betreft het een overeenkomst van bruikleen. De bruikleen heeft dezelfde
duur als het bijbehorende abonnement.


Dan zou ik toch geen risico mee lopen.
Het kan best zijn dat over een tijdje de Huawei afgeschreven wordt door Online.
Dan zijn de kosten om terug te sturen hoger dan de dagwaarde van het modem.
Dan hoef je hem niet meer terug te sturen.
Dat is ook zo gebeurd met de Livebox en diverse Speedtouch modellen.
Echter is de Huawei nog steeds een van de actuele modellen.
Gewijzigd door I R Baboon op 04 januari 2015, 23:45
Kijk voor de beste satelliet links naar [url=Satelliet.start-plaats.nl]Satelliet.start-plaats.nl[/url]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen VoIP sinds 19/20 dec 2014?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Zyxel VMG8825-T50 - VOIP Eigen modem configuratie en problemen : 7 10 dec 2020
Problemen met GeForce Now (Cloud gaming) Helpdesk : 4 19 sep 2020
Overstappen van Stipte, gebruik fritz box als disk/print/voip server Algemeen : 4 30 jun 2019
Gratis af te halen: ADSL2+/VoIP modem (TP-Link TD-VG3631) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 8 24 dec 2018
Gratis af te halen: ADSL/VoIP modem Huawei HG655d (met root access) Vraag & Aanbod van tweedehands apparatuur : 1 19 dec 2018
Advertentie