obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier je vragen over email
 Onderwerp afdrukken
Uitgaande mail op Windows telefoon
TBoxmeer
Ik heb een Lumia 930 en heb geen problemen met het ontvangen van mail van mijn Online account, maar ik krijg het niet voor elkaar mail te verzenden vanaf mijn telefoon. Wanneer ik een bericht verstuur krijg ik het volgende bericht:

Send error: RE:

We weren't able to send this message, so we've put it in your Drafts folder. Before you try sending it again, you can check to see if the address is correct and that no attachments are too large.

Dit is zo te zien een bericht van Windows Phone zelf en niet van Online. Het zijn replies dus aan de adressen zal het niet liggen, en ze bevatten geen attachments, enkel enkele zinnen tekst. Ik gebruik de volgende instellingen:

Incoming email server - imap.online.nl
Outgoing (SMTP) email server - smtp.online.nl
Outgoing server requires authentication - zie beneden
Require SSL for incoming email - nee
Require SSL for outgoing email - nee

Ik zie hier niets vreemds aan. Wat authenticatie betreft, met of zonder, en gebruik makend van gebruikersnaam en wachtwoord of niet, het resultaat is hetzelfde: geen mail verzonden.

Iemand enig idee wat ik fout doe?
 
Lutz
Ik denk dat je de porten niet hebt aangepast. Online.nl heeft er een leuke handleiding voor:

http://kms.online.nl/SRVS/CGI-BIN/WEB...%20Iconia?

De porten zullen ook bij Windows phones hetzelfde zijn.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
TBoxmeer
Bedankt voor je antwoord, Dit was inderdaad het probleem. Het enige wat ontbrak was informatie over wel of niet authenticatie gebruiken wanneer de poort is ingesteld, maar dat vond ik op

http://www.welcome-online.nl/whmcs/kn...count.html,

wellicht een beter (beknopter) overzicht om in het vervolg naar te linken. Het werkt nu in ieder geval, bedankt!
 
Lutz
Het staat er wel in de door mij aangedrage link.

Ik lees daar: "Haal ook het vinkje achter Aanmelden verplicht weg."

Maar goed, het werkt nu.
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Uitgaande mail op Windows telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
e-mail komt niet binnen Email : 1 12 jan 2021
Zyxel VMG8324-B10A Glasvezel configuratie Online.nl voor Internet,TV en Telefoon Zyxel configuratie en problemen : 28 27 mei 2019
Outgoing mail instellingen icm VPN Email : 2 11 mrt 2019
geen telefoon Zyxel configuratie en problemen : 2 13 dec 2017
Live e-mail adres niet herkend Email : 5 15 feb 2017
Advertentie