obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken
WiFi traag
myilmaz1990
Ik heb 30mb internet van jullie , maar de upload- en downloadsnelheid is max 600 kb, trager dan 94% van het gemiddelde van Nederland. Ik heb een Huawei HG655d modem. Wat kan ik doen, dit is wel extreem laag?!
 
Wanabo
Allereerst dit is een vrijwillig support forum onafhankelijke van Online.

Je wifi is traag schrijf je. Belangrijk is om te weten of je bekabelde internet verbinding wel snel genoeg is.
Sluit je pc / laptop eens via een lan kabel aan op het modem en test opnieuw.

Wifi is van veel factoren afhankelijk.
Heb je een rustig kanaal? Zoek een rustig kanaal m.b.v. InSSiDer - Laatste gratis versie.
Wat is de max haalbare snelheid van je wifi adapter op je pc / laptop. Zoek naar een nieuwere driver.
Wat is de afstand tussen je huawei en je pc / laptop? Ga dichterbij zitten of verstel antennes of het gehele huawei modem.

Je zou kunnen overwegen om een losse wifi router aan te schaffen, zo een met antennes aan de buitenkant en niet ingebouwd.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Lutz
Kijk eens hier: http://postcodecheck.bbned.nl/html/check

Welke snelheid kan je volgens de check halen?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
myilmaz1990
Beste Lutz,

Gedaan, en de resultaten vallen ook tegen:

http://awesomescreenshot.com/0e74fft93e

Ligt het hieraan of moet het toch sneller kunnen? Als het hieraan ligt, hoe kan ik het toch verbeteren?
 
Lutz
BBNET denkt dat je tot 12Mbps kan halen. Welke downloadsnelheid geeft de modem aan?

Je lage snelheid doet mij denken dat het eerder een WLAN probleem is, maar daar heb je nog niet veel over verteld.

Zelf gebruik ik onder Android WiFi analyzer. Kan je ervaan een screenshot posten?
"Taal is dat ene stuk gereedschap uit de menselijke gereedschapskist dat goed lijkt te zijn voor alle doeleinden." Hayes, S.C., Strosahl, K.D., Wilson, K. G. (2012) Acceptance en Commitment Therapie, tweede druk, Amsterdam: Pearson
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WiFi traag', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
paar keer per dag wifi uitval met zyxel VMG8324-B10A modem Algemeen : 2 13 jan 2021
ZyXel en Wifi zonder internet verb. WiFi : 3 15 nov 2020
Zyxel modem. Slechte wifi? WiFi : 1 06 okt 2020
Wifi uitbreiding Algemeen : 1 23 jun 2020
Huawei HG655d WIFI bugs/troubleshoot topic Huawei configuratie en problemen : 27 16 mei 2020
Advertentie